Velcí soupeři u Ferrari a Renaultu se shodují v jednom - o výsledku šampionátu rozhodnou pneumatiky. Právě pneumatiky mají pravděpodobně velký podíl na vyrovnání šampionátu.
Ferrari obouvá pneumatiky Bridgestone, franouzský Renault už šest let spoléhá na francouzské Michelin. Druhá polovina letošní sezóny vyznívá ve prospěch Bridgestone, přinejmenším na suchu. Fernando Alonso volá po lepších pneumatikách a Michelin i přes svůj odchod z F1 po příštích dvou závodech pokračuje ve vývoji. Do Suzuky přiveze několik úplně nových směsí.
Nick Shorrock, ředitel Michelin F1: "Suzuka je jedním z nejnáročnějších okruhů v kalendáři. V náročnosti je podobná jako Silverstone, kde jsme pneumatiky pro tento závod testovali. Po testech v Silverstone si naši partneři vybrali různé směsi, celkem jich přivezeme deset. Část okruhu dostala od minulé sezóny nový povrch, ale nepředpokládáme žádný významný rozdíl. Skutečnost, že používáme osmiválcové motory, nám umožnila používat měkčí pneumatiky. Musíme dobře zvážit možné počasí, počítáme s vysokými teplotami. A v horku by se nám mělo dařit. Jsme připraveni na všechno a odhodláni nezklamat v posledních dvou závodech."
Foto: annimages.com
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.