Francouzský tým letos odvádí dobrou práci, ale po neúspěšné druhé polovině sezóny a ztrátě velkého bodového náskoku pronikají z týmu rozporuplné výroky.
Ferrari se během sezóny výrazně zlepšilo a připravilo Renault o snadnou obhajobu titulu mistra světa i poháru konstruktérů. Atmosféra v Enstone je jistě o to hustší, že Fernando Alonso po sezóně odchází ke konkurenci, a přestože je jistě v zájmu pilota i týmu, aby se titul podařilo obhájit, asi ne s každou novinkou může být už za měsíc odcházející pilot seznamován.
V Číně použil Renault zcela viditelně týmovou režii. Šéf Ferrari, který byl za stejný způsob vedení týmu mnohokrát kritizován, si do svých soupeřů a tradičních kritiků týmové režie nemohl nerýpnout. Fernando Alonso navíc přes to všechno kritizoval svůj tým za nedostatečnou podporu.
Tiskový mluvčí musí jeho výroky žehlit a Alonso se teď obul do svého týmového kolegy Giancarla Fisichelly, který jej podle něj neměl předjíždět v době, kdy se Alonso trápil s opotřebovanými pneumatikami a zezadu se blížilo Schumacherovo Ferrari. Fisichella přitom držel Schumachera ze všech sil za zády a útok na Alonsa se snažil maximálně zdržovat.
Fernando Alonso pro německý Sport-Informations-Dienst: "Kdyby byl na mém místě Schumacher u Ferrari, nevěřím, že by jej Massa předjel."
Tiskový mluvčí stáje Renault pro stejný magazín: "Giancarlo řídil perfektně a jel na tým. Vztahy mezi Fernandem a týmem jsou dobré."
Foto: Renault F1 Team
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.