Francouzský tým letos odvádí dobrou práci, ale po neúspěšné druhé polovině sezóny a ztrátě velkého bodového náskoku pronikají z týmu rozporuplné výroky.
Ferrari se během sezóny výrazně zlepšilo a připravilo Renault o snadnou obhajobu titulu mistra světa i poháru konstruktérů. Atmosféra v Enstone je jistě o to hustší, že Fernando Alonso po sezóně odchází ke konkurenci, a přestože je jistě v zájmu pilota i týmu, aby se titul podařilo obhájit, asi ne s každou novinkou může být už za měsíc odcházející pilot seznamován.
V Číně použil Renault zcela viditelně týmovou režii. Šéf Ferrari, který byl za stejný způsob vedení týmu mnohokrát kritizován, si do svých soupeřů a tradičních kritiků týmové režie nemohl nerýpnout. Fernando Alonso navíc přes to všechno kritizoval svůj tým za nedostatečnou podporu.
Tiskový mluvčí musí jeho výroky žehlit a Alonso se teď obul do svého týmového kolegy Giancarla Fisichelly, který jej podle něj neměl předjíždět v době, kdy se Alonso trápil s opotřebovanými pneumatikami a zezadu se blížilo Schumacherovo Ferrari. Fisichella přitom držel Schumachera ze všech sil za zády a útok na Alonsa se snažil maximálně zdržovat.
Fernando Alonso pro německý Sport-Informations-Dienst: "Kdyby byl na mém místě Schumacher u Ferrari, nevěřím, že by jej Massa předjel."
Tiskový mluvčí stáje Renault pro stejný magazín: "Giancarlo řídil perfektně a jel na tým. Vztahy mezi Fernandem a týmem jsou dobré."
Foto: Renault F1 Team
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.