Spyker by měl být novým zaměstnavatelem rakouského pilota Christiana Kliena, který dostal "padáka" s okamžitou platností, když u Red Bullu odmítl závodit v Champ Car.
Klien podle svých slov jedná s týmem Spyker o závodní sedačce na příští rok a podle neověřených zpráv již dokonce navštívil továrnu týmu v Silverstone. Spyker, bývalý Midland a před tím Jordan, si pro příští rok zajistil služby Christijana Alberse. Jisté místo nemá Tiago Monteiro, a právě jeho chce vytlačit Christian Klien.
Christian Klien pro nizozemský F1 Racing: "Moje plány se Spykerem jsou zcela konkrétní a vypadá to dobře. Spyker je ambiciozní skupinou a jejich smlouvy s Mikem Gascoynem a s motoráři Ferrari dokazují odhodlání, s jakým vstupují do F1. Gascoyne začne na novém voze pracovat v listopadu a já jsem si jist, že se to projeví už příští rok."
A co kdyby přecejen nevyšla dohoda se Spykerem? "Záložním plánem je post testovacího jezdce japonského týmu," dodává Klien. Nick Fry, šéf Hondy, se již o Klienovi, jako o případném náhradníkovi za Anthonyho Davidsona, zmiňoval.
Foto: GEPA pictures GmbH
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.