Šéf Ferrari Jean Todt nenechal vzájemné předjížděcí manévry obou pilotů Renaultu při GP Číny bez povšimnutí a znovu se objevil pojem “týmové režie“.
Na týmovou režii existují dva základní pohledy. Jedni ji berou jako samozřejmou taktickou možnost týmu, plně v jeho kompetenci, druhý tábor ji zarputile odmítá, neboť ve své podstatě diskriminuje jednoho z dvojice pilotů stáje a při převaze týmu nad konkurencí tak dělá šampionát poněkud nudným.
Na základě několikaleté nadvlády jezdce číslo 1 týmu Ferrari Michaela Schumachera nejen nad konkurencí v jiných vozech, ale i nad svými týmovými kolegy, se FIA rozhodla pro oficiální zákaz týmové režie v pravidlech.
Jsem přesvědčen, že o týmové režii zauvažuje každý tým, pokud je to pro jeho cíle výhodné. Některý ji nikdy nepoužije, jako třeba Williams a raději přijde o titul šampiona, jiný k ní sáhne v okamžiku, kdy je z boje o titul jeden jeho jezdec vyřazen (s malou výjimkou McLaren) a některý tým ji využije při každé vhodné příležitosti.
Tvrzení Jeana Todta po GP Číny, že se od Renaultu hodně naučili o týmové režii, je poněkud nepravdivé. Není to totiž tak dlouho, co ji vzrůstem malý Francouz v čele Ferrari plně obhajoval. Tady je nutné připomenout, že tou dobou ještě výše zmíněný zákaz v pravidlech nebyl.
I přes možná různá nastavení obou Renaultů svědčí rozdílné rychlosti Fisichelly ve druhé a třetí části závodu o tom, že v závěru na stále více osychající trati nejel naplno a nechal se Alonsem předjet úmyslně. Jsem přesvědčen o tom, že Renault skutečně týmovou režii včera v rozporu s pravidly uplatnil. O případném potrestání nechť rozhodne nadřízený orgán, jistě by se prokazatelné důkazy našly.
Nechci týmovou režii kritizovat ani ji obhajovat, rozhodující jsou platná pravidla, která by měla být v plném rozsahu respektována. Nemohu však souhlasit s tvrzením Jeana Todta, že se včera učilo Ferrari od Renaultu, týmová režie je dlouholetá praktika právě italského týmu a mnoho jezdců kvůli ní stáj z Maranella v minulosti raději opustilo. Pokud se ale někdo ze zmíněné dvojice někdy učil něco o týmové režii od svého rivala, muselo to být nutně opačně...
Foto: Scuderia Ferrari
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.