Mokrá kvalifikace dokonale vyhovovala vozům i pilotům francouzské stáje. Žlutomodré monoposty zítra odstartují z první řady a mohou se výrazně přiblížit obhajobě titulu.
Renault si určitě bude přát mokrý závod. S pneumatikami Michelin se jim dařilo v mokrém Maďarsku a daří se jim i v mokré Číně, zatímco rozhodující soupeř Michael Schumacher s Ferrari na pneumatikách Bridgestone je až ve třetí řadě, Massa po penalizaci v poslední.
Fernando Alonso: "Je fantastické být zpět na pole-position, poprvé od Kanady. Byla to těžká kvalifikace, pořád bylo na trati hodně plno a pro všechny jezdce to bylo komplikované. Ale pneumatiky Michelin byly fantastické a poskytly nám přesně to, co jsme potřebovali. Pokud jde o zítřek, počasí není jisté, ale já nepochybuji o tom, že budeme konkurenceschopní za každých podmínek. Na suchu jsme toho tento víkend zatím moc nenajezdili, ale z toho, co jsem zatím viděl, se mi náš vůz zdá být konkurenceschopný. Bude-li mokro, budeme určitě rychlí, ale také se může stát cokoliv. Tohle je samozřejmě skvělý výsledek pro celý tým, když je šampionát tak vyrovnaný. Ale zatím nemáme nic jisté. Zůstávám koncentrovaný, budu se soustředit na to, abych zajel dobrý závod, to znamená vítězný závod."
Foto: Renault F1 Team
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.