Mokrá kvalifikace dokonale vyhovovala vozům i pilotům francouzské stáje. Žlutomodré monoposty zítra odstartují z první řady a mohou se výrazně přiblížit obhajobě titulu.
Renault si určitě bude přát mokrý závod. S pneumatikami Michelin se jim dařilo v mokrém Maďarsku a daří se jim i v mokré Číně, zatímco rozhodující soupeř Michael Schumacher s Ferrari na pneumatikách Bridgestone je až ve třetí řadě, Massa po penalizaci v poslední.
Fernando Alonso: "Je fantastické být zpět na pole-position, poprvé od Kanady. Byla to těžká kvalifikace, pořád bylo na trati hodně plno a pro všechny jezdce to bylo komplikované. Ale pneumatiky Michelin byly fantastické a poskytly nám přesně to, co jsme potřebovali. Pokud jde o zítřek, počasí není jisté, ale já nepochybuji o tom, že budeme konkurenceschopní za každých podmínek. Na suchu jsme toho tento víkend zatím moc nenajezdili, ale z toho, co jsem zatím viděl, se mi náš vůz zdá být konkurenceschopný. Bude-li mokro, budeme určitě rychlí, ale také se může stát cokoliv. Tohle je samozřejmě skvělý výsledek pro celý tým, když je šampionát tak vyrovnaný. Ale zatím nemáme nic jisté. Zůstávám koncentrovaný, budu se soustředit na to, abych zajel dobrý závod, to znamená vítězný závod."
Foto: Renault F1 Team
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.