GP Číny, kvalifikace: Renault využil konkurenceschopnosti pneumatik Michelin na mokru a lehce získal první řadu na startu, zatímco starý "Rain-Master" Schumacher se s Bridgestony trápil.
část 1V Číně se znovu rozpršelo, kvalifikace začíná na zcela mokré trati. Piloti nevidí daleko před sebe, potýkají se s akvaplaningem. Ihned po otevření pit-lane vyjelo na trať téměř celé startovní pole, u Ferrari pět minut vyčkávají.
Na trať stále dopadají kapky, ale v ideální stopě se voda nedrží. M.Schumacher se stále trápí s mokrými pneumatikami Bridgestone, zatímco Alonso udává tempo. Tři minuty před koncem první části kvalifikace jsou vyvěšeny červené vlajky kvůli odstavenému Monteirovu vozu.
Na trať znovu vyjíždí všichni piloti. Z první patnáctiminutovky nespostupují piloti Super Aguri a Midlandu, ale také obě Toyoty. Trullimu a R.Schumacherovi se přes snahu v posledních vteřinách nepodařilo překonat 16. nejlepší čas. Na prvním místě zůstává Fernando Alonso, Michael Schumacher je pátý.
část 2Po výjezdu z boxů dělá hodiny Liuzzi, když ztratil přítlak v závěsu za Coulthardem. Hůře dopadl jeho týmový kolega Speed, pro kterého kvalifikace po hodinách skončila v bariéře. Do problémů se dostal i Fisichella, ale se štěstím zastavil v písku a podařilo se mu vyjet.
Čtyři minuty před koncem se do cela dostávají obě Hondy. Barrichellovi se v zápětí daří podobný výlet mimo trať jako Fisichellovi. O více než sekundu zlepšuje nejrychlejší čas Alonso, kterého už nikdo nepřekoná.
M. Schumacher se propadá do druhé desítky a do svého posledního měřeného kola vjíždí těsně před koncem druhé patnáctiminutovky. Nakonec zůstává na postupovém 9. místě. Massa je 13. a po penalizaci za výměnu motoru bude na startu poslední.
část 3Během obvyklého spotřebovávání paliva v poslední patnáctiminutovce zůstává většina jezdců na přechodných pneumatikách a jiné pneumatiky nevolí ani pro svá rychlá kola. Z Räikkönenova McLarenu odpadlo zpětné zrcátko a zůstalo ležet na trati, kvalifikace není přerušena.
V závěčné snaze o rychlé kolo dělá hodiny de la Rosa. Alonsa na pole-position nikdo neohrožuje, první řadu jistí pro Renault druhým místem Fisichella. M.Schumacher je až šestý. Velmi rychlé zůstávají Hondy, jimž patří druhá řada. Barrichello tentokrát Buttona překonal díky tomu, že své rychlé kolo zajel dříve, ale rozdíl mezi nimi: 0,000s.
Velká cena Číny odstartuje zítra v 8:00 našeho času.
Foto: Renault F1 Team
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.