GP Číny, kvalifikace: Renault využil konkurenceschopnosti pneumatik Michelin na mokru a lehce získal první řadu na startu, zatímco starý "Rain-Master" Schumacher se s Bridgestony trápil.
část 1V Číně se znovu rozpršelo, kvalifikace začíná na zcela mokré trati. Piloti nevidí daleko před sebe, potýkají se s akvaplaningem. Ihned po otevření pit-lane vyjelo na trať téměř celé startovní pole, u Ferrari pět minut vyčkávají.
Na trať stále dopadají kapky, ale v ideální stopě se voda nedrží. M.Schumacher se stále trápí s mokrými pneumatikami Bridgestone, zatímco Alonso udává tempo. Tři minuty před koncem první části kvalifikace jsou vyvěšeny červené vlajky kvůli odstavenému Monteirovu vozu.
Na trať znovu vyjíždí všichni piloti. Z první patnáctiminutovky nespostupují piloti Super Aguri a Midlandu, ale také obě Toyoty. Trullimu a R.Schumacherovi se přes snahu v posledních vteřinách nepodařilo překonat 16. nejlepší čas. Na prvním místě zůstává Fernando Alonso, Michael Schumacher je pátý.
část 2Po výjezdu z boxů dělá hodiny Liuzzi, když ztratil přítlak v závěsu za Coulthardem. Hůře dopadl jeho týmový kolega Speed, pro kterého kvalifikace po hodinách skončila v bariéře. Do problémů se dostal i Fisichella, ale se štěstím zastavil v písku a podařilo se mu vyjet.
Čtyři minuty před koncem se do cela dostávají obě Hondy. Barrichellovi se v zápětí daří podobný výlet mimo trať jako Fisichellovi. O více než sekundu zlepšuje nejrychlejší čas Alonso, kterého už nikdo nepřekoná.
M. Schumacher se propadá do druhé desítky a do svého posledního měřeného kola vjíždí těsně před koncem druhé patnáctiminutovky. Nakonec zůstává na postupovém 9. místě. Massa je 13. a po penalizaci za výměnu motoru bude na startu poslední.
část 3Během obvyklého spotřebovávání paliva v poslední patnáctiminutovce zůstává většina jezdců na přechodných pneumatikách a jiné pneumatiky nevolí ani pro svá rychlá kola. Z Räikkönenova McLarenu odpadlo zpětné zrcátko a zůstalo ležet na trati, kvalifikace není přerušena.
V závěčné snaze o rychlé kolo dělá hodiny de la Rosa. Alonsa na pole-position nikdo neohrožuje, první řadu jistí pro Renault druhým místem Fisichella. M.Schumacher je až šestý. Velmi rychlé zůstávají Hondy, jimž patří druhá řada. Barrichello tentokrát Buttona překonal díky tomu, že své rychlé kolo zajel dříve, ale rozdíl mezi nimi: 0,000s.
Velká cena Číny odstartuje zítra v 8:00 našeho času.
Foto: Renault F1 Team
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.