Fernando Alonso bude muset bojovat od nuly, jako by sezóna teprve začínala. Má už pouze jediného soupeře, jenže příliš rychlého.
V první polovině sezóny si Alonso a Renault vybudovali obrovský bodový náskok, stejně jako loni před McLarenem. Ale letošní Ferrari dokázalo na nepříznivou situaci rázně odpovědět a Alonso teď vede o pouhé dva body, což je rozdíl jediného místa na stupních vítězů. V poháru konstruktérů už vede Ferrari.
Ferrari je rychlejší než Renault a dnešní exploze motoru francouzskému týmu a španělskému pilotovi na náladě také nepřidá. Schumacher dnes měl štěstí, Alonso si prožil smolný víkend, poznamenaný navíc neuvěřitelně křivým rozhodnutím traťových komisařů. Ale to na věci nic nemění. Favoritem v boji o titul po dnešku není Alonso, ale Schumacher.
Fernando Alonso: "Nemohl jsem motor šetřit, potřeboval jsem se posunovat dopředu. Myslím, že dnes tady bude mít radost jedno procento lidí. Ti lidé, kteří včera rozhodli závod. Doufám, že se jim bude dnes v noci dobře spát. Za normálních okolností jsme rychlejší. Byli jsme rychlejší v Maďarsku a v Turecku a s pneumatikami Michelin jsme měli vyhrát i tady. Myslím, že jsme dost rychlí na vítězství."
Foto: Renault F1 Team
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.