GP Itálie, nejrychlejší kola závodu: Kimi Räikkönen zajel stejně jako ve včerejší kvalifikaci nejrychlejší kolo, o dvě setiny překonal i vítězného Michaela Schumachera.
Massa se v Monze se svým týmovým kolegou nemohl měřit. V nejrychlejším kole zaostal za M.Schumacherem o půl sekundy. Čtvrtým nejrychlejším kolem potvrdil skvělou závodní formu Robert Kubica, který se dnes poprvé postavil na stupně vítězů. Alonso přišel o závěr závodu, kdy nejrychlejší časy padaly, ale přesto zajel lepší čas než Fisichella.
Nejrychlejší kola GP Itálie 2006:1. Kimi Räikkönen - McLaren - 1:22.559 (13)2. Michael Schumacher - Ferrari - 1:22.575 (14)3. Felipe Massa - Ferrari - 1:23.003 (41)4. Robert Kubica - BMW - 1:23.111 (21)5. Fernando Alonso - Renault - 1:23.121 (38)6. Nick Heidfeld - BMW - 1:23.294 (20)7. Jenson Button Honda - 1:23.518 (51)8. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:23.617 (25)9. Pedro de la Rosa - McLaren - 1:23.702 (8)10. Rubens Barrichello - Honda - 1:23.794 (27)11. Jarno Trulli Toyota - 1:23.869 (25)12. Mark Webber - Williams - 1:24.197 (27)13. Christian Klien - Red Bull - 1:24.571 (37)14. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:24.764 (52)15. Tiago Monteiro - Midland - 1:24.822 (27)16. Ralf Schumacher - Toyota - 1:24.837 (41)17. David Coulthard - Red Bull - 1:24.984 (51)18. Scott Speed - Toro Rosso - 1:25.094 (50)19. Nico Rosberg - Williams - 1:25.362 (8)20. Christijan Albers - Midland - 1:25.494 (17)21. Takuma Sato - Super Aguri - 1:25.676 (15)22. Sakon Yamamoto - Super Aguri - 1:26.548 (15)
Foto: McLaren-Mercedes
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.