GP Itálie, závod: Michael Schumacher se dostal před Räikkönena a o vedoucí pozici už nepřišel. Fernando Alonso závod po explozi motoru nedokončil. Robert Kubica na stupních vítězů.
Kimi Räikkönen odstartoval bezchybně a okamžitě se zbytku startovního pole začal vzdalovat. Perfektní start a bojovnost v prvních zatáčkách předvedl Robert Kubica, který se dostal na třetí místo před svého týmového kolegu Heidfelda. Ten se rychle propadl za Massu i Alonsa.
Start se přes velkou tlačenici v první šikaně obešel bez nehod. Räikkönen s M.Schumacherem se vzdalují Kubicovi, na toho začíná útočit Massa. Za nimi krouží Button následovaný Alonsem. Po pěti kolech máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Kubica, Massa, Button, Alonso, Heidfeld, de la Rosa, Fisichella, Barrichello, Rosberg, Trulli, Webber, Coulthrad, Speed, R.Schumacher, Liuzzi, Klien, Albers, Monteiro, Sato, Yamamoto.
Massa jede dravě a místy riskuje, ale nedaří se mu najít prostor pro předjetí Kubicova BMW. Rosberg pomalu přijíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Alonso se po deseti kolech dostává do Buttonova závěsu. Räikkönen na vedoucí pozici udržuje konstantní náskok před M.Schumacherem, střídají se v nejrychlejších kolech.
Jako první jedou tankovat McLareny ve 14. a 15. kole. Räikkönen se na trať vrátil za Heidfeldem. M.Schumacher zajel do boxů v 17. kole a zastávku má hodně dlouhou, ale přesto na trať vyjíždí 2s před Räikkönenem. V 19. kole tankují Massa a Alonso. Button vyjel z pit-lane před Alonsem, ale ve druhé šikaně mu podlehl.
Kubica zajíždí k mechanikům z vedoucí pozice až v 22. kole a bez problémů se na trať vrací daleko před Massou, zdržovaným Barrichellem. Mimo trať odbočil s technickou závadou de la Rosa. Heidfeld dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za nedovolenou rychlost v boxech. Piloti Toro Rosso spolu soupeřů v nájezdu do první zatáčky a R. Schumacher za nimi pozdě brzdí, s velkými obtížemi a zablokovanými koly jim uhýbá mimo trať.
Massa chyboval na výjezdu z Lesmo a projel trávou. Až po třiceti kolech poprvé tankuje Barrichello. Coulthard se riskantním manévrem dostal před Trulliho. Räikkönen se drží 2-3s za M.Schumacherem. K druhému dotankování zajíždí 15 kol před koncem, o kolo později také M.Schumacher, pořadí se nemění. Ferrari ve stejném kole odbavilo i Massu.
Kubica drží třetí místo, odolává útokům Alonsa. Oba jedou současně do boxů, z pit-lane vyjíždějí vedle sebe, ale v první zatáčce je dříve Alonso. Oba jsou před Massou, který útočí na Kubicu. M.Schmacher vede před Räikkönenem už o 5s.
Studená sprcha přichází ke stáji Renault 9 kol před koncem. Alonso odstupuje ze závodu s hořícím motorem! Na olejové skvrně z Alonsova motoru před první šikanou dostává smyk Massa a musí do boxů pro nové pneumatiky. Propadá se na nebodovanou 9. pozici. Heidfeld neúspěšně útočí na 7. Trulliho, ale zezadu se rychle přibližuje Massa na nových pneumatikách.
Michael Schumacher projíždí cílem a získává největší vítězství roku. Na druhém místě přijíždí Räikkönen. Po skvělém bojovném výkonu se poprvé v kariéře postaví na stupně vítězů Robert Kubica. U Renaultu je ticho. Flavio Briatore zůstává bez mikrofonu na pit-wall, Fernando Alonso se odebral do soukromí.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.