GP Itálie, závod: Michael Schumacher se dostal před Räikkönena a o vedoucí pozici už nepřišel. Fernando Alonso závod po explozi motoru nedokončil. Robert Kubica na stupních vítězů.
Kimi Räikkönen odstartoval bezchybně a okamžitě se zbytku startovního pole začal vzdalovat. Perfektní start a bojovnost v prvních zatáčkách předvedl Robert Kubica, který se dostal na třetí místo před svého týmového kolegu Heidfelda. Ten se rychle propadl za Massu i Alonsa.
Start se přes velkou tlačenici v první šikaně obešel bez nehod. Räikkönen s M.Schumacherem se vzdalují Kubicovi, na toho začíná útočit Massa. Za nimi krouží Button následovaný Alonsem. Po pěti kolech máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Kubica, Massa, Button, Alonso, Heidfeld, de la Rosa, Fisichella, Barrichello, Rosberg, Trulli, Webber, Coulthrad, Speed, R.Schumacher, Liuzzi, Klien, Albers, Monteiro, Sato, Yamamoto.
Massa jede dravě a místy riskuje, ale nedaří se mu najít prostor pro předjetí Kubicova BMW. Rosberg pomalu přijíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Alonso se po deseti kolech dostává do Buttonova závěsu. Räikkönen na vedoucí pozici udržuje konstantní náskok před M.Schumacherem, střídají se v nejrychlejších kolech.
Jako první jedou tankovat McLareny ve 14. a 15. kole. Räikkönen se na trať vrátil za Heidfeldem. M.Schumacher zajel do boxů v 17. kole a zastávku má hodně dlouhou, ale přesto na trať vyjíždí 2s před Räikkönenem. V 19. kole tankují Massa a Alonso. Button vyjel z pit-lane před Alonsem, ale ve druhé šikaně mu podlehl.
Kubica zajíždí k mechanikům z vedoucí pozice až v 22. kole a bez problémů se na trať vrací daleko před Massou, zdržovaným Barrichellem. Mimo trať odbočil s technickou závadou de la Rosa. Heidfeld dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za nedovolenou rychlost v boxech. Piloti Toro Rosso spolu soupeřů v nájezdu do první zatáčky a R. Schumacher za nimi pozdě brzdí, s velkými obtížemi a zablokovanými koly jim uhýbá mimo trať.
Massa chyboval na výjezdu z Lesmo a projel trávou. Až po třiceti kolech poprvé tankuje Barrichello. Coulthard se riskantním manévrem dostal před Trulliho. Räikkönen se drží 2-3s za M.Schumacherem. K druhému dotankování zajíždí 15 kol před koncem, o kolo později také M.Schumacher, pořadí se nemění. Ferrari ve stejném kole odbavilo i Massu.
Kubica drží třetí místo, odolává útokům Alonsa. Oba jedou současně do boxů, z pit-lane vyjíždějí vedle sebe, ale v první zatáčce je dříve Alonso. Oba jsou před Massou, který útočí na Kubicu. M.Schmacher vede před Räikkönenem už o 5s.
Studená sprcha přichází ke stáji Renault 9 kol před koncem. Alonso odstupuje ze závodu s hořícím motorem! Na olejové skvrně z Alonsova motoru před první šikanou dostává smyk Massa a musí do boxů pro nové pneumatiky. Propadá se na nebodovanou 9. pozici. Heidfeld neúspěšně útočí na 7. Trulliho, ale zezadu se rychle přibližuje Massa na nových pneumatikách.
Michael Schumacher projíždí cílem a získává největší vítězství roku. Na druhém místě přijíždí Räikkönen. Po skvělém bojovném výkonu se poprvé v kariéře postaví na stupně vítězů Robert Kubica. U Renaultu je ticho. Flavio Briatore zůstává bez mikrofonu na pit-wall, Fernando Alonso se odebral do soukromí.
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.