GP Itálie, závod: Michael Schumacher se dostal před Räikkönena a o vedoucí pozici už nepřišel. Fernando Alonso závod po explozi motoru nedokončil. Robert Kubica na stupních vítězů.
Kimi Räikkönen odstartoval bezchybně a okamžitě se zbytku startovního pole začal vzdalovat. Perfektní start a bojovnost v prvních zatáčkách předvedl Robert Kubica, který se dostal na třetí místo před svého týmového kolegu Heidfelda. Ten se rychle propadl za Massu i Alonsa.
Start se přes velkou tlačenici v první šikaně obešel bez nehod. Räikkönen s M.Schumacherem se vzdalují Kubicovi, na toho začíná útočit Massa. Za nimi krouží Button následovaný Alonsem. Po pěti kolech máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Kubica, Massa, Button, Alonso, Heidfeld, de la Rosa, Fisichella, Barrichello, Rosberg, Trulli, Webber, Coulthrad, Speed, R.Schumacher, Liuzzi, Klien, Albers, Monteiro, Sato, Yamamoto.
Massa jede dravě a místy riskuje, ale nedaří se mu najít prostor pro předjetí Kubicova BMW. Rosberg pomalu přijíždí do boxů a odstupuje ze závodu. Alonso se po deseti kolech dostává do Buttonova závěsu. Räikkönen na vedoucí pozici udržuje konstantní náskok před M.Schumacherem, střídají se v nejrychlejších kolech.
Jako první jedou tankovat McLareny ve 14. a 15. kole. Räikkönen se na trať vrátil za Heidfeldem. M.Schumacher zajel do boxů v 17. kole a zastávku má hodně dlouhou, ale přesto na trať vyjíždí 2s před Räikkönenem. V 19. kole tankují Massa a Alonso. Button vyjel z pit-lane před Alonsem, ale ve druhé šikaně mu podlehl.
Kubica zajíždí k mechanikům z vedoucí pozice až v 22. kole a bez problémů se na trať vrací daleko před Massou, zdržovaným Barrichellem. Mimo trať odbočil s technickou závadou de la Rosa. Heidfeld dostává penalizaci v podobě průjezdu pit-lane za nedovolenou rychlost v boxech. Piloti Toro Rosso spolu soupeřů v nájezdu do první zatáčky a R. Schumacher za nimi pozdě brzdí, s velkými obtížemi a zablokovanými koly jim uhýbá mimo trať.
Massa chyboval na výjezdu z Lesmo a projel trávou. Až po třiceti kolech poprvé tankuje Barrichello. Coulthard se riskantním manévrem dostal před Trulliho. Räikkönen se drží 2-3s za M.Schumacherem. K druhému dotankování zajíždí 15 kol před koncem, o kolo později také M.Schumacher, pořadí se nemění. Ferrari ve stejném kole odbavilo i Massu.
Kubica drží třetí místo, odolává útokům Alonsa. Oba jedou současně do boxů, z pit-lane vyjíždějí vedle sebe, ale v první zatáčce je dříve Alonso. Oba jsou před Massou, který útočí na Kubicu. M.Schmacher vede před Räikkönenem už o 5s.
Studená sprcha přichází ke stáji Renault 9 kol před koncem. Alonso odstupuje ze závodu s hořícím motorem! Na olejové skvrně z Alonsova motoru před první šikanou dostává smyk Massa a musí do boxů pro nové pneumatiky. Propadá se na nebodovanou 9. pozici. Heidfeld neúspěšně útočí na 7. Trulliho, ale zezadu se rychle přibližuje Massa na nových pneumatikách.
Michael Schumacher projíždí cílem a získává největší vítězství roku. Na druhém místě přijíždí Räikkönen. Po skvělém bojovném výkonu se poprvé v kariéře postaví na stupně vítězů Robert Kubica. U Renaultu je ticho. Flavio Briatore zůstává bez mikrofonu na pit-wall, Fernando Alonso se odebral do soukromí.
Foto: Scuderia Ferrari
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.