V neděli se koná Velká cena Itálie v Monze, ale nejvíce se teď mluví o souboji mezi Schumacherem a Alonsem, do konce sezóny zbývají jen čtyři závody a oba jezdce dělí 12 bodů.
V Monze chce Michael Schumacher výrazně změnit situaci. Může se spolehnout na velmi dobře připravený monopost Ferrari 248 F1, jehož silnou stránkou rozhodně je rychlost na dlouhých rovinkách. A o tom je Monza, na které už Schumi pro Ferrari čtyřikrát zvítězil.
Ještě více se však hovoří o tiskové konferenci, kterou Ferrari svolalo na nedělní pozávodní odpoledne. Chystá se na domácí půdě oznámit složení svého týmu F1 pro sezónu 2007. Michael Schumacher zůstává u Ferrari nebo odchází z Formule 1. A zúčastní se tiskové konference i Kimi Räikkönen?
Michael Schumacher: "O Monze nemůžete říct nic jiného, než že ta trať je legendární. Je důležitou částí našeho sportu a je jediná svého druhu. Pro nás je to vždycky skvělá událost, užíváme si tu velkou podporu. Stejně jako v dřívějších letech sem přijíždíme v honbě za titulem a jsme rozhodnuti změnit situaci. V konstruktérech nejsme od vedení vůbec daleko a v jezdcích se může stát naprosto cokoliv. Musíme útočit a naši fanoušci si mohou být jisti, že uděláme vše, co bude v našich silách. Nasbírali jsme velké množství důležitých dat v testech a díky tomu věříme, že se můžeme dostat zpět na vrchol. Uvidíme, jak se věci vyvinou během závodu, zvláště po těch posledních závodech. My si věříme a počítáme s podporou našich fanoušků."
V pátek večer čeká Schumiho tradiční charitativní fotbalové utkání spolu s dalšími italskými závodníky. Víkend bude mít vyplněn řadou reklamních událostí věnovaných italským partnerům Ferrari.
Foto: Scuderia Ferrari
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.