Majitel Red Bull a spolumajitel Toro Rosso Dietrich Mateschitz si přál místo Kliena jiného jezdce, ale Australan je tou nejlepší možnou variantou.
„Christian mohl závodit za Red Bull i nadále, měl jediný úkol. Jeho povinností bylo dostat Davida Coultharda pod tlak a být rychlejší než on,“ zopakoval důvod odchodu svého krajana ze stáje Red Bull Racing.
Jeho místo zaujme příští rok Mark Webber, který opouští Williams. „Mark sice není mým vysněným pilotem, ale je z pohledu našich možností tou nejlepší volbou,“ uvedl Mateschitz, jenž oceňuje na Webberovi jeho zkušenosti, rychlost a přímočaré jednání.
Red Bull vstoupí příští sezonu do svého třetího roku účinkování po převzetí stáje Jaguar. Podle majitele už nebude výmluvy nikdo respektovat a pokud nebudou výsledky, bude to špatné.
„Proti roku 2005 jsme náš rozpočet zdvojnásobili, a to se musí na našich výsledcích v roce 2007 projevit.“
Zatím však stále není jasné, jaké motory bude Adrian Newey do monopostu RB3 implementovat. Mateschitz potvrdil jednání s Renaultem a současně potvrdil snahu o dodržení smlouvy s Ferrari. Nesporně se tak snaží o dohodu s Italy o dodávce jejich motorů druhému týmu Toro Rosso, aby Red Bull mohl sáhnout po Renaultech.
Foto: GEPA Picture GmbH
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.