Příští víkend se koná Velká cena Itálie, domácí závod pro italskou stáj Ferrari. A rudé šípy z Maranella budou dobře připraveny.
Ferrari je v posledních závodech velmi silné a v čem jsou neporazitelní, to je rychlost na dlouhých rovinkách. V USA díky tomu Ferrari nemělo konkurenci. A že to nebylo pouze pneumatikami, potvrdily i Evropské závody, například na rychlém Hockenheimringu.
Monza je nejrychlejším okruhem v kalendáři a Ferrari toho potřebuje využít. V poháru konstruktérů je za Renaultem už o pouhé dva body, Michael Schumacher ztrácí na Alonsa bodů dvanáct. Tento týden se v Monze testovalo a piloti se domnívají, že už tak rychlé vozy Ferrari ještě neukázaly všechny svoje možnosti.
Pedro de la Rosa, pilot stáje McLaren, pro španělský deník Marca: "Věřím, že Ferrari má v záloze ještě několik desetin. Ne, že by schovávali svoje karty, ale při pohledu na jejich časy věřím, že mohou jet rychleji než kdokoliv na pneumatikách Michelin. Ale Renault odvedl v Monze kus práce. Dělají svoji práci dobře. My jsme se teď také hodně zlepšili, ale oni jsou pořád o krok před námi. Pořád jsou rychlejší o tři nebo čtyři desetiny na kolo."
Michael Schumacher po testech v Monze: "Jsme s testy spokojeni. Auto i motor byly spolehlivé. Luca Badoer v úterý a já ve středu a ve čtvrtek jsme odjezdili dvakrát větší vzdálenosti než o závodním víkendu. Samozřejmě tady na tom chceme být dobře příští týden a chceme zmenšit ztrátu v průběžném pořadí. Velký vliv na závěr šampionátu budou mít pneumatiky. Zbývají pořád ještě čtyři závody a my musíme vyvinout co největší tlak."
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.