Příští víkend se koná Velká cena Itálie, domácí závod pro italskou stáj Ferrari. A rudé šípy z Maranella budou dobře připraveny.
Ferrari je v posledních závodech velmi silné a v čem jsou neporazitelní, to je rychlost na dlouhých rovinkách. V USA díky tomu Ferrari nemělo konkurenci. A že to nebylo pouze pneumatikami, potvrdily i Evropské závody, například na rychlém Hockenheimringu.
Monza je nejrychlejším okruhem v kalendáři a Ferrari toho potřebuje využít. V poháru konstruktérů je za Renaultem už o pouhé dva body, Michael Schumacher ztrácí na Alonsa bodů dvanáct. Tento týden se v Monze testovalo a piloti se domnívají, že už tak rychlé vozy Ferrari ještě neukázaly všechny svoje možnosti.
Pedro de la Rosa, pilot stáje McLaren, pro španělský deník Marca: "Věřím, že Ferrari má v záloze ještě několik desetin. Ne, že by schovávali svoje karty, ale při pohledu na jejich časy věřím, že mohou jet rychleji než kdokoliv na pneumatikách Michelin. Ale Renault odvedl v Monze kus práce. Dělají svoji práci dobře. My jsme se teď také hodně zlepšili, ale oni jsou pořád o krok před námi. Pořád jsou rychlejší o tři nebo čtyři desetiny na kolo."
Michael Schumacher po testech v Monze: "Jsme s testy spokojeni. Auto i motor byly spolehlivé. Luca Badoer v úterý a já ve středu a ve čtvrtek jsme odjezdili dvakrát větší vzdálenosti než o závodním víkendu. Samozřejmě tady na tom chceme být dobře příští týden a chceme zmenšit ztrátu v průběžném pořadí. Velký vliv na závěr šampionátu budou mít pneumatiky. Zbývají pořád ještě čtyři závody a my musíme vyvinout co největší tlak."
Foto: Scuderia Ferrari
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.