Rakouský pilot v každém případě po letošní sezóně opouští Red Bull, kde jej po boku Coultharda nahradí Webber. Klien zatím místo v F1 nemá.
Klien po dvouletém snažení u Red Bullu neuspěl, ať už z důvodu svých jezdeckých kvalit nebo kvůli své hodnotě pro sponzory. Tým rakouského výrobce energetických nápojů si pro příští sezónu zvolil Webbera a Klien dostal na výběr: závodit v barvách Red Bullu v méně zajímavé soutěži nebo riskovat a hledat štěstí jinde. Klien se zatím nechce upsat mimo F1, ale míst v královně motorsportu ubývá a Red Bull na Kliena tlačí.
Týmový poradce Helmut Marko pro noviny Salzburger Nachrichten: "Jestli Christian nepřistoupí na naši nabídku závodit v Champ Car za tým PKV Racing, bude uvolněn."
Klienovi hrozí, že F1 opustí už po Velké ceně Itálie v Monze. V takovém případě by jej nahradíl třetí pilot stáje Robert Doornbos.
Marco Zecchi, Doornbosův manažer: "Samozřejmě každým dnem doufám, že mi Red Bull zavolá, protože v Monze může být všechno jinak."
Foto: GEPA pictures GmbH
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.