Mezinárodní automobilová federace dnes oficiálně zveřejnila kalendář Formule 1 pro příští sezónu. Počítá se pouze se sedmnácti závody.
Podle očekávání v kalendáři chybí Velká cena Evropy na Nürburgringu, kam se ovšem F1 vrátí už o rok později v rámci střídání Velké ceny Německa mezi Hockenheimringem a Nürburgringem. Japonskou Suzuku definitivně nahrazuje okruh Fuji, ale do budoucna je ve hře stejné střídání jako v Německu. Alespoň o to usiluje automobilka Honda, pro kterou je Suzuka domácím okruhem.
Do kalendáře se vrací oblíbená přírodní trať ve Spa-Francorchamps, kde se znovu pojede Velká cena Belgie. Ovšem největší překvapení se koná v Itálii. Oficiální kalendář předběhl všechny spekulace a s Velkou cenou San Marina na okruhu v Imole se nepočítá už ani v příští sezóně. Jistou naději dává čtyřtýdenní přestávka mezi Bahrajnem a Španělskem, která naznačuje možnost vrátit Imolu do kalendáře v jejím obvyklém termínu.
Kalendář FIA F1 2007:Austrálie, 18. březenMalajsie, 8. dubenBahrajn, 15. dubenŠpanělsko, 13. květenMonako, 27. květenKanada, 10. červenUSA, 17. červenFrancie, 1. červenecVelká Británie, 8. červenecNěmecko, 22. červenecMaďarsko, 5. srpenTurecko, 26. srpenItálie, 9. záříBelgie, 16. záříČína, 30. záříJaponsko, 7. říjenBrazílie, 21. říjen
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.