Mezinárodní automobilová federace dnes oficiálně zveřejnila kalendář Formule 1 pro příští sezónu. Počítá se pouze se sedmnácti závody.
Podle očekávání v kalendáři chybí Velká cena Evropy na Nürburgringu, kam se ovšem F1 vrátí už o rok později v rámci střídání Velké ceny Německa mezi Hockenheimringem a Nürburgringem. Japonskou Suzuku definitivně nahrazuje okruh Fuji, ale do budoucna je ve hře stejné střídání jako v Německu. Alespoň o to usiluje automobilka Honda, pro kterou je Suzuka domácím okruhem.
Do kalendáře se vrací oblíbená přírodní trať ve Spa-Francorchamps, kde se znovu pojede Velká cena Belgie. Ovšem největší překvapení se koná v Itálii. Oficiální kalendář předběhl všechny spekulace a s Velkou cenou San Marina na okruhu v Imole se nepočítá už ani v příští sezóně. Jistou naději dává čtyřtýdenní přestávka mezi Bahrajnem a Španělskem, která naznačuje možnost vrátit Imolu do kalendáře v jejím obvyklém termínu.
Kalendář FIA F1 2007:Austrálie, 18. březenMalajsie, 8. dubenBahrajn, 15. dubenŠpanělsko, 13. květenMonako, 27. květenKanada, 10. červenUSA, 17. červenFrancie, 1. červenecVelká Británie, 8. červenecNěmecko, 22. červenecMaďarsko, 5. srpenTurecko, 26. srpenItálie, 9. záříBelgie, 16. záříČína, 30. záříJaponsko, 7. říjenBrazílie, 21. říjen
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.