Felipe Massa se zapsal mezi vítěze závodů Formule 1. Fernando Alonso ukončil sérii porážek. Michael Schumacher dnes doplatil na vlastní chyby a safety-car.
Felipe Massa - Ferrari (vítěz): "Je to fantastický pocit. Po celou svoji kariéru jsem tvrdě pracoval, abych toho jednou dosáhl, a je to prostě úžasné. Najednou jsem tu, po tom všem, co jsem pro to udělal, a je to fantastické. Povedl se mi velmi dobrý start a první kolo. Auto bylo dobře vyvážené po celý závod. I když odjel safety-car, mohl jsem hned přidat. V každé části závodu se auto chovalo perfektně a já jsem si mohl vybudovat náskok a přitom zbytečně neriskovat. Je to, jako by se sen stal skutečností."
Fernando Alonso - Renault (2.): "Měli jsme štěstí na safety-car, kdy jsme předjeli Michaela. Potom jsem mu mohl trochu poodjet, protože jsem měl méně paliva. Michael byl navíc široký v osmé zatáčce a ztratil tři nebo čtyři sekundy. To byl důvod, proč jsem zůstal před ním i po druhé zastávce. V cíli jsem byl sotva o půl délky vozu, ale to na druhé místo stačilo. Jsem spokojený, ale ne příliš šťastný, protože jsme neměli šanci vyhrát, Felipeho nebylo možné dohonit. Abych pravdu řekl, na konci jsem si byl svojí pozicí jistý, takže jsem si trochu hrál s otáčkami podle toho, jak daleko zrovna byl Michael."
Michael Schumacher - Ferrari (3.): "Ke konci to byl pěkný souboj. Ale hlavně musím gratulovat Felipemu, který odvedl skvělou práci a hned na začátku závodu si udělal pěkný náskok. Dohonil jsem jej před výjezdem safety-car, ale on neudělal chybu a přivezl vítězství domů. To je to skvělé na našem týmu, že když se jednomu z nás víkend nepodaří, ten druhý práci pro tým odvede."
Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.