Felipe Massa se zapsal mezi vítěze závodů Formule 1. Fernando Alonso ukončil sérii porážek. Michael Schumacher dnes doplatil na vlastní chyby a safety-car.
Felipe Massa - Ferrari (vítěz): "Je to fantastický pocit. Po celou svoji kariéru jsem tvrdě pracoval, abych toho jednou dosáhl, a je to prostě úžasné. Najednou jsem tu, po tom všem, co jsem pro to udělal, a je to fantastické. Povedl se mi velmi dobrý start a první kolo. Auto bylo dobře vyvážené po celý závod. I když odjel safety-car, mohl jsem hned přidat. V každé části závodu se auto chovalo perfektně a já jsem si mohl vybudovat náskok a přitom zbytečně neriskovat. Je to, jako by se sen stal skutečností."
Fernando Alonso - Renault (2.): "Měli jsme štěstí na safety-car, kdy jsme předjeli Michaela. Potom jsem mu mohl trochu poodjet, protože jsem měl méně paliva. Michael byl navíc široký v osmé zatáčce a ztratil tři nebo čtyři sekundy. To byl důvod, proč jsem zůstal před ním i po druhé zastávce. V cíli jsem byl sotva o půl délky vozu, ale to na druhé místo stačilo. Jsem spokojený, ale ne příliš šťastný, protože jsme neměli šanci vyhrát, Felipeho nebylo možné dohonit. Abych pravdu řekl, na konci jsem si byl svojí pozicí jistý, takže jsem si trochu hrál s otáčkami podle toho, jak daleko zrovna byl Michael."
Michael Schumacher - Ferrari (3.): "Ke konci to byl pěkný souboj. Ale hlavně musím gratulovat Felipemu, který odvedl skvělou práci a hned na začátku závodu si udělal pěkný náskok. Dohonil jsem jej před výjezdem safety-car, ale on neudělal chybu a přivezl vítězství domů. To je to skvělé na našem týmu, že když se jednomu z nás víkend nepodaří, ten druhý práci pro tým odvede."
Foto: Scuderia Ferrari
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.