GP Turecka, závod: Felipe Massa neudělal chybu ani dnes a zaslouženě zvítězil ve Velké ceně Turecka před Fernandem Alonsem a Michaelem Schumacherem.
Na rozdíl od loňské premiérové Grand Prix Turecka bylo v Istanbulu horko a obloha bez mraků. Teplota vzduchu vzrostla do třetí hodiny odpolední na 35°C, asfalt se rozehřál až na 53°C.
Fernando Alonso v první zatáčce zaútočil na Michaela Schumachera, ale ten jej velmi tvrdým manévrem zavřel. Alonso situaci duchapřítomně zachránil a přenechal druhou pozici Schumacherovi. Za Alonsem musel dupnout na brzdu Fisichella, který dostal hodiny a srazil se s Heidfeldem. Oba museli zajet do boxů pro nové součásti. V první zatáčce došlo k několika kolizím ve druhé polovině startovního pole, nejvíce na to doplatili Sato a Monteiro.
Räikkönen musel v první zatáčce vyhnout Klienovi a Fisichellovi mimo asfalt a při návratu na trať přes obrubník dostal hodiny a roztrhl si levou zadní pneumatiku, pravděpodobně si i poškodil zavěšení. Krátce po výjezdu z boxů s neovladatelným vozem narazil ve velké rychlosti do bariéry.
Po osmi kolech pořadí Massa, M.Schumacher, Alonso, Button, Webber, Kubica, Rosberg, Klien, de la Rosa, Trulli, Coulthard, Barrichello, Liuzzi, Albers. Massa rychle ujíždí Schumacherovi, který mezi tím setřásl dotírajícího Alonsa. Trulli, Coulthard a Barrichello se dostali před Liuzziho.
M.Schumacher zajíždí nejrychlejší kolo a začíná stahovat Massův náskok. Liuzzi dělá hodiny na výjezdu z první zatáčky a zůstává nebezpečně stát na trati. Na trať vyjíždí safety-car a jezdci toho využívají k zastávce v boxech. U Ferrari však jako první přijíždí Massa, Schumacher musí čekat a propadá se za Alonsa.
Po restartu na žádnou změnu pořadí nedošlo, Alonso a M.Schumacher se rychle posunuli před Heidfelda opožděného o jedno kolo. Barrichello začíná útočit na Trulliho, de la Rosovi se nedaří zavěsit za Kliena. Kubica vyhrává svůj první velký souboj v F1, na brzdy předjíždí Webberův Williams. V zápětí podlehl Fisichellovi, se kterým se však statečně popral.
Barrichello je stále agresivnější, ale Trulli zatím odolává. Naopak de la Rosa se na rovince doslova přehnal přes Kliena. Massa ujíždí Alonsovi o 0,5s na kolo, Alonso si drží náskok 3s před M.Schumacherem. Kubica s Webberem se dotáhli za R.Schumachera. Yamamoto s vozem Super Aguri konči po hodinách v únikové zóně.
Nico Rosberg vjíždí do garáže a odstupuje ze závodu. Michael Schumacher nezvládl náročnou osmou zatáčku a na Alonsa ztratil další 4s. Za polovinou závodu máme pořadí Massa, Alonso, M.Schumacher, Button, R.Schumacher, Kubica, de la Rosa, Webber, Barrichello, Fisichella, Albers, Trulli, Klien, Coulthard, Speed, Heidfeld.
De la Rosa vede bojující dvojici Webber-Barrichello. Barrichello je nakonec úspěšnější a může zaútočit na McLaren. Devatenáct kol před cílem podruhé tankují Massa a Alonso. Barrichello chybuje v osmé zatáčce a musí pozici znovu přenechat Webberovi, ale brzy ji získává zpět a Webber také odbočuje do pit-lane. Osmá zatáčka dělá starosti i Kubicovi a Webberovi.
Michael Schumacher je nejrychlejším pilotem na trati, snaží se s lehkým vozem vypracovat co největší náskok před svojí poslední zastávkou. Barrichello už útočí na de la Rosu. M. Schumacher jede do boxů 15 kol před cílem, na trať se vrací 2s za Alonsem a ihned se začíná rychle přibližovat. Po dvou kolech je Schumacher těsně za španělským rivalem a hledá příležitost k útoku. Albers po nehodě odstupuje ze závodu.
Schumacher na Alonsa poprvé zaútočil devět kol před cílem, ale zatím neúspěšně a po nepovedeném nájezdu do osmé zatáčky ztrácí kontakt, ale znovu se rychle přibližuje. Další útok však přichází až na výjezdu z poslední zatáčky závodu, která se Alonsovi vůbec nepodařila, ale Schumacher se na cílové rovince pouze přiblížil.
Felipe Massa ve stínu dramatického souboje za sebou poprvé v životě vítězí ve Formuli 1, stejně jako před čtrnácti dny Button, který si dnes přijel pro pět bodů za čtvrté místo. Massa odvedl výbornou práci a využil Schumacherovy chyby v kvalifikaci i v závodu. Fernando Alonso nezaváhal a zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí o dva body. Už o pouhé dva body vede Renault před Ferrari v poháru konstruktérů.
Foto: Scuderia Ferrari
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.