GP Turecka, kvalifikace: Ferrari patří první řada, Renaultu druhá. Felipe Massa porazil Michaela Schumachera a poprvé v životě získává pole-position.
Z první části kvalifikace se nepodařilo postoupit Davidu Coulthardovi, který přes velkou snahu v posledních vteřinách zůstal na 17. pozici. Překonal jej Christijan Albers s Midlandem, který však dostane penalizaci 10 míst na startovním roštu za výměnu motoru. Sakon Yamamoto porazil Takumu Sata. Vůbec nejrychlejší časy zajeli piloti Ferrari, Massa před Schumacherem. Až za vozy Ferrari a Ralfem Schumacherem s Toyotou jsou oba Renaulty.
Ferrari nepřišlo o prvenství ani ve druhé patnáctiminutovce, kterou s ohromným náskokem vyhrál Michael Schumacher. Felipe Massa se propadl na čtvrté místo za Buttona a Massu. Barrichello tentokrát na Buttona nestačil a zůstal na nepostupové 14. pozici. Ze hry o pole-position vypadl také de la Rosa s McLarenem. Postupuje pouze jediný Williams s Markem Webberem. I na druhý pokus se do první desítky dostává Robert Kubica.
Závěrečná desetiminutovka patřila jednoznačně Ferrari. Zahrozili Alonso s Renaultem a Button s Hondou, ale s rudými vozy se nemohl nikdo měřit. Vitěze z Maďarska Buttona nakonec překonali i R.Schumacher s Toyotou a Heidfeld s BMW. V závěru tentokrát nijak nezrychlil Räikkönen s McLarenem a svoji pozici nevylepšil ani Webber.
Závod bude odstartován zítra ve 14:00 našeho času.
Foto: Scuderia Ferrari
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.