Komise FIA F1 rozhodla, tlumiče s volným závažím používané Renaultem a dalšími stájemi jsou zakázány a všechny týmy budou muset zůstat u klasického řešení.
Po dvou měsících napínavého čekání a rozhořčených prohlášení ze strany FIA a stájí F1, zejména Renaultu, komise F1 rozhodla o definitivním zákazu používání tlumičů s volným závažím, které výrazně eliminovalo vibrace kola při přeskakování vysokých obrubníků. Moderní tlumiče používaly především stáje Renault a Ferrari, ale Renault se, jak i představitelé francouzské stáje přiznávají, se zákazem tohoto řešení těžko vyrovnává.
Oficiální prohlášení vydané komisí FIA F1: "Po vyslechnutí vysvětlení obou stran a prostudování různých dokumentů rozhodla komise o zrušení rozhodnutí technických komisařů č.8. Zařízení označené jako tlumiče s volným závažím nevyhovuje odstavci 3.15 technických předpisů F1."
Rozhodnutí č.8 je ono rozhodnutí z technické přejímky před Velkou cenou Německa, kdy komisaři povolili nové tlumiče stájím Renault i Ferrari, ale ani jedna stáj od té doby zařízení nepoužila.
Foto: Renault F1 Team
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.