Nový japonský soukromý tým bývalého jezdce F1 Aguri Suzukiho se neustále od svého rychlého zrodu zlepšuje, jeho první pilot však ukázal i na slabší stránky.
Takuma Sato působil v minulých letech v Jordanu a týmu BAR Honda. Nedokázal se však prosadit a vznik nového týmu ubírajícího se cestou “vše japonské“ mu umožnilo znovu stanout na startu závodu Grand Prix.
„V Super Aguri jsem ohromně spokojený a vážím si toho, že zde mohu působit. Je to tým s velkými plány a ambicemi, což potvrzuje neustálé zlepšování naší formy,“ řekl Takuma Sato, jehož snem a cílem je i nadále vítězství v závodě vozů F1.
V Německu debutoval výrazně přepracovaný monopost s označení SA06, který se rychlostí výrazněji přiblížil k Midlandům, jejichž porážka v celkovém hodnocení je i cílem Super Aguri.
„Jsme o hodně rychlejší a některým týmům to udělá pořádné vrásky. Očekávali jsme zrychlení proti SA05, podařilo se. Očekávali jsme výrazné přiblížení k Midlandu, podařilo se. Zlepšujeme se i bez testů, dodává mi to povzbuzení a sebevědomí.“
Je ale jasné, že jen ambice k úspěchu nestačí, Sato tak musel přiznat, že existují i slabiny jeho současného týmu. „Zásadní slabinou vozu je nedostatečný přítlak, jenž bez testů a vlastního aerodynamického tunelu můžeme zlepšovat jen obtížně a pomalu. Proti jiným týmům máme výrazně méně lidí v továrně a náš rozpočet má omezení.“
Stáj se podle Takumy Sata snaží nedostatky kompenzovat usilovnou prací a nadšením. Dost možná je však i jednou ze slabin celojaponská jezdecká sestava…
Foto: Super Aguri Formula 1
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.