Přestup Marka Webbera do Red Bull přišel zčista jasna a poměrně nečekaně. Na základě vývoje přestupového kolotoče se předpokládalo, že zůstane ve Williamsu i nadále.
Australan přiznává, že si přál v týmu Sira Franka Williamse a Patricka Heada setrvat i v příští sezoně, ale nakonec se rozhodli s Flavio Briatorem zariskovat a na konci roku ho čeká návrat do Milton Keynes, kde působil za svého angažmá u Jaguaru, předchůdce Red Bull.
„Chtěl jsem zůstat u Williamsu, předpokládali jsme, že se s Frankem dohodneme brzy, ale on vyčkával, nám se naskytl čas a sledovali jsme vývoj rébusu Schumacher – Raikkonen. Pak se Frank rozhodl začít konkrétní jednání, ale v ten okamžik jsme chtěli vyčkat zase my. Výsledkem je, že mířím do Red Bull,“ osvětlil Webber vývoj těsně před podpisem smlouvy s Christianem Hornerem.
Od Williamsu se určitě očekávalo letos více, bohužel sestupná tendence u stáje slavného jména pokračuje. Šasi FW28 poháněné osmiválcem Cosworth se ukázalo jako dostatečně rychlé na pravidelný boj o body, ale jeho nespolehlivost přinesla po loňském neúspěchu Webberovi další a další zklamání.
„Williams je skvělý tým a vždy jsem pro ně chtěl odvést to nejlepší. Mohli jsme mít výbornou sezonu, Frank má kolem sebe skvělé lidi, ale bez spolehlivého auta to jednoduše nejde.“
Webber sice přišel původně jako jednička do továrního Williams BMW a odchází do soukromého Red Bull jako dvojka, přesto je spokojený. V týmu Dietricha Mateschitze vidí velký potenciál a Renault o jeho služby zájem neměl.
„U Renaultu pro mne místo nebylo. Zda jsem se rozhodl správně se teprve uvidí, ale osobně jsem potřeboval změnu jako sůl.“
Foto: WilliamsF1 Team
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.