Damon Hill, mistr světa Formule 1 z roku 1996 a současný prezident BRDC, přeje svému krajanovi Buttonovi úspěch, ale nevěří, že by se maďarské vítězství rychle zopakovalo.
Jenson Button v neděli vyhrál dramatický závod na osychající mokré trati. Volil správné pneumatiky a především jel dostatečně rychle na mokru i na suchu. Jediný, kdo jej mohl porazit, byl Fernando Alonso, ale ten na téměř suché trati na Buttona zdaleka nestačil.
Damon Hill pro The Guardian: "Honda má před sebou ještě hodně práce, než bude moci pravidelně vyhrávat. Já jsem měl to štěstí, že jsem dostal velmi konkurenceschopné vybavení v roce 1993 a hned jsem získal dvě vítězství (první vítězství také v Maďarsku). Musíte se ptát, čeho by asi Jenson byl schopen, kdyby závodil za McLaren, Ferrari nebo Renault. Tyto tři týmy závodí o vítězství. Jensonovo vítězství bylo spíš něco jako vyhrát na divokou kartu, za neobvyklých podmínek. Myslím, že v Istanbulu bude zase vše při starém.
První vítězství je samozřejmě to nejtěžší, když na ně čekáte tak dlouho, a začínáte mít pocit, že na ně nemůžete dosáhnout. Jenson odvedl dobrou práci, ale když dostal penalizaci 10 míst na startu za výměnu motoru, která ho poslala ze čtvrtého na čtrnácté místo, asi si v sobotu vsadil na to, že neděle bude podobně nevydařená. Vzpomínám si na ten pocit, na ten zmatek v hlavě po mém prvním vítězství. Byl to zvláštní pocit, pocit prolomení neviditelné bariéry, oddělující vás od toho, kde chcete být."
Foto: WilliamsF1 Team
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.