Giancarlo Fisichella se na startu postaví do čtvrté řady, což je další ze série horších výsledků stáje Renault. Alonso byl po delší době rychleší, ale po penalizaci bude stát až v osmé řadě.
Piloti stáje Renault získali v kvalifikaci 8. a 15. místo. Fisichella si o jedno místo polepší díky Buttonově penalizaci. Oba Renaulty budou stát na čisté straně vozovky, což je na této trati pro dobrý start výjimečně důležité, a Renaulty startují dobře. I když se o tomto víkendu zdají být konkurenceschopnější než v Německu, s Ferrari budou těžko moci závodit.
Giancarlo Fisichella: "Už včera jsme říkali, že pneumatiky mají malou přilnavost, a s takto nízkými teplotami to ani dnes není lepší. Vyvážení auta s novými pneumatikami v kvalifikaci bylo trochu jiné než v tréninku, ale s těžkým autem to šlo lépe. Zajel jsem jedno rychlé kolo a ve druhém jsem udělal pár chyb, takže jsem si už nepolepšil."
Fernando Alonso: "Byla to pro mě neobvyklá kvalifikace, ale všechno šlo dobře. Škoda, že kvůli penalizaci ztratíme tolik pozic, ale teď je čas přestat o tom mluvit a těšit se na závod, ve kterém se pokusíme získat maximum možného. Pro mě se nic nemění, kromě startovní pozice, ale s penalizací pro Michaela jsme zase tolik neztratili."
Foto: Renault F1 Team
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.