Polsko může jásat, jejich hrdina dosáhl prvního velkého úspěchu v závodním kokpitu Formule 1. V dnešní kvalifikaci hned na první pokus porazil týmového kolegu, a ne leda jakého.
Nick Heidfeld patří ke zkušeným a uznávaným pilotům Formule 1, přesto se v dnešní kvalifikaci stal prvním poraženým od Roberta Kubici, který dostal životní šanci - závodit v Maďarsku místo zraněného Villeneuva. Vozy BMW odstartují po Buttonově penalizaci z páté řady.
Robert Kubica: "Znám náš potenciál a myslím, že jsme ho ukázali. Byl jsem opravdu překvapený, že jsem zajel rychlejší kolo než Nick, to není vůbec jednoduché. Ve třetí části kvalifikace jsem viděl někoho mávat žlutou vlajkou. Nebyl to traťový komisař, ale z té dálky jsem myslel, že ano, tak jsem zpomalil a ztratil jsem tím čas v prvním sektoru ve svém závěrečném rychlém kole. Ale na jezdce přede mnou jsem měl stejně velkou ztrátu, takže to nic nezměnilo. Budu rád, když se mi podaří odjet dobrý závod."
Nick Heidfeld: "Jsem trochu zklamaný, když Robert ukázal, že se dalo jet i rychleji. Ale v TOP-10 bychom byli stejně jen díky penalizaci Fernanda Alonsa a Michaela Schumachera."
Foto: BMW Motorsport
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.