Ale nespokojen se svým trestem a s Fernandem Alonsem. Podle německého pilota má Alonso podíl na jeho penalizaci, protože úmyslně prudce zpomalil, aby ho Schumacher musel předjet.
Michael Schumacher je letos od traťových komisařů potrestán už podruhé. První trest jej postihl v Monaku, kde podezřele odstavil svůj vůz a zablokoval tím rychlá kola svým soupeřům. Tehdy přišel o pole-position a musel startovat poslední.
Tentokrát dostal ke svému času "pouze" dvě sekundy a ztrátu v rámci možností minimalizoval - bude startovat 11. Štěstí má v tom, že jeho největší soupeř Alonso byl potrestán úplně stejně a odstartuje až z 15. místa. Mezi velké soupeře se vklínil i penalizovaný Button.
Michael Schumacher: "Bylo by nerealistické očekávat postup do první desítky, ačkoliv to nakonec nebylo zase tak daleko. Je to OK, myslím, že to je docela dobré. S vědomím, že máte penalizaci, přistupujete ke kvalifikaci pochopitelně trochu jinak, ale myslím, že jsme to zvládli dobře. Když se podíváte na video, musí vám být jasné, co jsem udělal a porozumíte proč jsem to udělal. Je to Fernandova práce."
Foto: Scuderia Ferrari
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.