Ale nespokojen se svým trestem a s Fernandem Alonsem. Podle německého pilota má Alonso podíl na jeho penalizaci, protože úmyslně prudce zpomalil, aby ho Schumacher musel předjet.
Michael Schumacher je letos od traťových komisařů potrestán už podruhé. První trest jej postihl v Monaku, kde podezřele odstavil svůj vůz a zablokoval tím rychlá kola svým soupeřům. Tehdy přišel o pole-position a musel startovat poslední.
Tentokrát dostal ke svému času "pouze" dvě sekundy a ztrátu v rámci možností minimalizoval - bude startovat 11. Štěstí má v tom, že jeho největší soupeř Alonso byl potrestán úplně stejně a odstartuje až z 15. místa. Mezi velké soupeře se vklínil i penalizovaný Button.
Michael Schumacher: "Bylo by nerealistické očekávat postup do první desítky, ačkoliv to nakonec nebylo zase tak daleko. Je to OK, myslím, že to je docela dobré. S vědomím, že máte penalizaci, přistupujete ke kvalifikaci pochopitelně trochu jinak, ale myslím, že jsme to zvládli dobře. Když se podíváte na video, musí vám být jasné, co jsem udělal a porozumíte proč jsem to udělal. Je to Fernandova práce."
Foto: Scuderia Ferrari
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.