Šéf Renaultu obvinil Mezinárodní automobilovou federaci ze snahy zdramatizovat šampionát za každou cenu. Reaguje na penalizaci Fernanda Alonsa.
Alonso bude potrestán za nebezpečné chování na trati ve včerejším tréninku přičtením 2s ke každému času v dnešní kvalifikaci, což pro něj znamená obrovský hendikep, zejména tady v Maďarsku, kde je předjíždění velice těžké, což si ostatně vyzkoušel i loni.
Ještě více má Briatore na mysli zákaz moderních tlumičů s volným závažím, které Renault používá v různých modifikacích od konce loňské sezóny, a které byly zakázány po Velké ceně Francie. Jejich nahrazení klasickými tlumiči zřejmě monopostu Renault R26 vůbec nesvědčí.
Flavio Briatore pro italské noviny La Gazzetta dello Sport: "FIA hraje proti nám. Změnit takhle pravidla v polovině sezóny je absurdní. FIA by měla fungovat pouze jako soudce, místo aby narušovala šampionát."
Na druhou stranu je ovšem potřeba říci, že pravidla se nezměnila, FIA v podstatě pouze upozornila na způsob, jakým je týmy obcházely, a pohrozila diskvalifikací až od Velké ceny Německa. Ostatní týmy, které stejnou technologii také používaly, se s tímto stavem zřejmě vypořádaly bez velké ztráty rychlosti. Jestli FIA se zákazem těchto tlumičů uspěje u komise F1 bude bohužel známo až po závodu v Budapešti.
Foto: Renault F1 Team
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.