Šéf Renaultu obvinil Mezinárodní automobilovou federaci ze snahy zdramatizovat šampionát za každou cenu. Reaguje na penalizaci Fernanda Alonsa.
Alonso bude potrestán za nebezpečné chování na trati ve včerejším tréninku přičtením 2s ke každému času v dnešní kvalifikaci, což pro něj znamená obrovský hendikep, zejména tady v Maďarsku, kde je předjíždění velice těžké, což si ostatně vyzkoušel i loni.
Ještě více má Briatore na mysli zákaz moderních tlumičů s volným závažím, které Renault používá v různých modifikacích od konce loňské sezóny, a které byly zakázány po Velké ceně Francie. Jejich nahrazení klasickými tlumiči zřejmě monopostu Renault R26 vůbec nesvědčí.
Flavio Briatore pro italské noviny La Gazzetta dello Sport: "FIA hraje proti nám. Změnit takhle pravidla v polovině sezóny je absurdní. FIA by měla fungovat pouze jako soudce, místo aby narušovala šampionát."
Na druhou stranu je ovšem potřeba říci, že pravidla se nezměnila, FIA v podstatě pouze upozornila na způsob, jakým je týmy obcházely, a pohrozila diskvalifikací až od Velké ceny Německa. Ostatní týmy, které stejnou technologii také používaly, se s tímto stavem zřejmě vypořádaly bez velké ztráty rychlosti. Jestli FIA se zákazem těchto tlumičů uspěje u komise F1 bude bohužel známo až po závodu v Budapešti.
Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.