Šéf Renaultu obvinil Mezinárodní automobilovou federaci ze snahy zdramatizovat šampionát za každou cenu. Reaguje na penalizaci Fernanda Alonsa.
Alonso bude potrestán za nebezpečné chování na trati ve včerejším tréninku přičtením 2s ke každému času v dnešní kvalifikaci, což pro něj znamená obrovský hendikep, zejména tady v Maďarsku, kde je předjíždění velice těžké, což si ostatně vyzkoušel i loni.
Ještě více má Briatore na mysli zákaz moderních tlumičů s volným závažím, které Renault používá v různých modifikacích od konce loňské sezóny, a které byly zakázány po Velké ceně Francie. Jejich nahrazení klasickými tlumiči zřejmě monopostu Renault R26 vůbec nesvědčí.
Flavio Briatore pro italské noviny La Gazzetta dello Sport: "FIA hraje proti nám. Změnit takhle pravidla v polovině sezóny je absurdní. FIA by měla fungovat pouze jako soudce, místo aby narušovala šampionát."
Na druhou stranu je ovšem potřeba říci, že pravidla se nezměnila, FIA v podstatě pouze upozornila na způsob, jakým je týmy obcházely, a pohrozila diskvalifikací až od Velké ceny Německa. Ostatní týmy, které stejnou technologii také používaly, se s tímto stavem zřejmě vypořádaly bez velké ztráty rychlosti. Jestli FIA se zákazem těchto tlumičů uspěje u komise F1 bude bohužel známo až po závodu v Budapešti.
Foto: Renault F1 Team
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.