Už třikrát v řadě vyhrál Michael Schumacher a vrátil se tak do hry. Rozhodující je, že Ferrari 248 F1 je rychlé a spolehlivé.
Michael Schumacher je naladěn pro další střetnutí s Alonsem a Renaultem a vyzařuje vírou v sebe a ve své auto. Jean Todt mírní velká očekávání, ale na Velkou cenu Maďarska odjíždí s optimismem.
Jean Todt: "Pořád musíme porážet Alonsa, protože je pořád jedenáct bodů před námi a jedenáctkrát bodoval. Mohou přijít závody, kdy se vám moc nedaří, a hned to vypadá, že nejste dost dobří. Ale v této chvíli jsou na tom lépe oni, oni vedou. V Německu jsme byli hodně silní, ale takový okruh neukazuje vše, co ještě do konce sezóny přijde. Je to jen jeden závod a já nevím, co Renault udělal špatně, možná jen zvolili špatné pneumatiky. Nevím, co se jim stalo, ale rozhodně nemůžete Renault odepsat kvůli tomu, že se jim nepovedl jeden závod. Musíme být opatrní."
Michael Schumacher: "Napětí je velké a příští závod je zase hned po týdnu. Preferoval bych před Budapeští delší přestávku, abych mohl nabrat síly. Pokud jde o náladu v týmu, musím říct, že double v Německu nám hodně pomohl. Ferrari dominovalo tak jako ve svých nejlepších letech v minulosti. Je to výsledek, který zaujme fanoušky. Hlavně je to vítězství, které znovu otevírá šampionát, který už mnoho lidí považovalo za jasný. O titul si to teď můžeme rozdat. Je skvělé, že teď máme matematickou šanci celkově zvítězit a nepotřebujeme k tomu problémy ostatních. Na autě teď nepotřebujeme velké změny dělat. A díky zákazu testů během letní přestávky by naše výhoda měla pokračovat i v Turecku. Proto věřím, že se můžeme titulu hodně přiblížit. Zbývá ještě šest závodů a my chceme vyhrát."
Foto: Scuderia Ferrari
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.