V úvodu sezóny měl Renault velký technický náskok, který rychle proměnil v těžko smazatelný náskok bodový. Jenže ten je teď pryč, stejně jako rychlost.
Renault už vede v poháru konstruktérů před Ferrari o pouhých 10 bodů, což může být už příště jinak. Alonso vede před Schumacherem o 11 bodů, a to je šest závodů před koncem zatraceně málo, když už nedojíždí ani na stupních vítězů.
Pat Symonds, hlavní inženýr: "Nemusím říkat, že tohle pro nás byl etrémně těžký závod. Po celý víkend jsme nepodávali výkony, jaké bychom chtěli. Ještě těžší bylo naplánovat použití pneumatik během závodu. Příští závod je už za týden a my musíme během následujících dní udělat hodně podrobnou analýzu toho, co se vlastně o tomto víkendu dělo. Poznatky musíme přeměnit na naše výkony a změnit situaci už před Maďarskem."
Flavio Briatore, šéf stáje: "Po takto těžkém víkendu je nejdůležitější se uklidnit. Pořád vedeme v obou šampionátech, ale boj je tuhý. To jsme ostatně na začátku sezóny předpokládali. Tento víkend byl pro celý tým těžký od začátku až do konce. Fernando a Giancarlo odvedli výbornou práci a přivezli auta na bodech. Teď se musíme sejít v Enstone a ve Viri a s Michelinem analyzovat, co se stalo. V Budapešti musíme přidat."
Foto: Renault F1 Team
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.