V úvodu sezóny měl Renault velký technický náskok, který rychle proměnil v těžko smazatelný náskok bodový. Jenže ten je teď pryč, stejně jako rychlost.
Renault už vede v poháru konstruktérů před Ferrari o pouhých 10 bodů, což může být už příště jinak. Alonso vede před Schumacherem o 11 bodů, a to je šest závodů před koncem zatraceně málo, když už nedojíždí ani na stupních vítězů.
Pat Symonds, hlavní inženýr: "Nemusím říkat, že tohle pro nás byl etrémně těžký závod. Po celý víkend jsme nepodávali výkony, jaké bychom chtěli. Ještě těžší bylo naplánovat použití pneumatik během závodu. Příští závod je už za týden a my musíme během následujících dní udělat hodně podrobnou analýzu toho, co se vlastně o tomto víkendu dělo. Poznatky musíme přeměnit na naše výkony a změnit situaci už před Maďarskem."
Flavio Briatore, šéf stáje: "Po takto těžkém víkendu je nejdůležitější se uklidnit. Pořád vedeme v obou šampionátech, ale boj je tuhý. To jsme ostatně na začátku sezóny předpokládali. Tento víkend byl pro celý tým těžký od začátku až do konce. Fernando a Giancarlo odvedli výbornou práci a přivezli auta na bodech. Teď se musíme sejít v Enstone a ve Viri a s Michelinem analyzovat, co se stalo. V Budapešti musíme přidat."
Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.