V úvodu sezóny měl Renault velký technický náskok, který rychle proměnil v těžko smazatelný náskok bodový. Jenže ten je teď pryč, stejně jako rychlost.
Renault už vede v poháru konstruktérů před Ferrari o pouhých 10 bodů, což může být už příště jinak. Alonso vede před Schumacherem o 11 bodů, a to je šest závodů před koncem zatraceně málo, když už nedojíždí ani na stupních vítězů.
Pat Symonds, hlavní inženýr: "Nemusím říkat, že tohle pro nás byl etrémně těžký závod. Po celý víkend jsme nepodávali výkony, jaké bychom chtěli. Ještě těžší bylo naplánovat použití pneumatik během závodu. Příští závod je už za týden a my musíme během následujících dní udělat hodně podrobnou analýzu toho, co se vlastně o tomto víkendu dělo. Poznatky musíme přeměnit na naše výkony a změnit situaci už před Maďarskem."
Flavio Briatore, šéf stáje: "Po takto těžkém víkendu je nejdůležitější se uklidnit. Pořád vedeme v obou šampionátech, ale boj je tuhý. To jsme ostatně na začátku sezóny předpokládali. Tento víkend byl pro celý tým těžký od začátku až do konce. Fernando a Giancarlo odvedli výbornou práci a přivezli auta na bodech. Teď se musíme sejít v Enstone a ve Viri a s Michelinem analyzovat, co se stalo. V Budapešti musíme přidat."
Foto: Renault F1 Team
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.