GP Německa, závod: Michael Schumacher se s Ferrari blíží mílovími kroky k Alonsovi, kterého dnes na celé čáře porazil a z jehož náskoku ukrojil hned šest bodů!
Výborně odstartoval Kimi Räikkönen, Michael Schumacher zůstal těsně před Felipem Massou. Na 4. a 5. místo se posunuli Fisichella a Alonso s Renaulty. Na oba Renaulty úspěšně zaútočil Button.
Ve vlásence dostal Coulthard z boku ránu od Ralfa Schumachera, oba musel do boxů. Nico Rosberg skončil v bariéře z pneumatik po kolizi s jedním z Midlandů. Pedro de la Rosa musel zastavit kvůli technickým potížím. Do boxů musel i Heidfeld. Na konci 4. kola máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Massa, Button, Fisichella, Alonso, Webber, Barrichello, Klien, Liuzzi, Trulli, Coulthard, Sato, Speed, Monteiro, Albers, R.Schumacher, Villeneuve a Heidfeld.
Nejrychleji jede Räikkönen, pomalu se vzdaluje Schumacherovi. I mezi dalšími vozy se zvětšují rozestupy. Trulli útočí na Liuzziho. Räikkönen jede do boxů už v 9. kole a stojí u mechaniků dlouhých 15s, na trať se vrací až za Barrichellem na 8. pozici. Heidfeld zajel do garáže a mechanici se snaží rychle opravit vůz, aby mohl alespoň dokončit závod.
Webber na 6. pozici brzdí Barrichella a Räikkönena. Massa zrychlil a drží se sekundu za Schumacherem. Webber udělal chybu a Barrichello jej snadno předjel a vydal se ke stíhání Alonsa. Ze třetí pozice zajíždí do bodů Button, vrací se za Räikkönena. Trulli se dostal před Liuzziho, Barrichello už útočí na Alonsa. Button předjel Räikkönena, tankuje Barrichello.
Barrichello končí s hořícím motorem. V 19. kole tankují Massa a Fisichlla. O kolo později zastavují také M.Schumacher a Alonso. V 25. kole jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, Button, Räikkönen, Klien, Fisichella, Trulli, Alonso, Liuzzi, Speed, R.Schumacher, Albers, Coulthard, Sato, Monteiro, Villeneuve. V 28. tankují vozy Williams a Toro Rosso, ale už podruhé také Kimi Räikkönen s McLarenem, který se tím propadá na 7. místo 6s za Alonsa.
Villeneuve po smyku v poslední zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a zcela jej zdemoloval o bariéru. V polovině závodu mají vozy Ferrari před Buttonem náskok 30s! Ralf Schumacher je za nedovolenou rychlost v boxech penalizován průjezdem pit-lane. Trulli začíná tlačit na Kliena na posledním bodovaném místě. Webber se protlačil před Fisichellu, který začíná zpomalovat a jede si pro nové pneumatiky.
Räikkönen je už těsně za Alonsem. Za nedovolenou rychlost v pit-lane musí boxovou uličkou projet i Monteiro. V 43. kole podruhé zastavuje Alonso, o kolo později Massa a v dalším kole i M.Schumacher. Pořadí mezi vozy Ferrari se nemění. Liuzzi odolává tlaku R.Schumachera. Speed naodhadl rychlou zatáčku při vjezdu na stadion a projel trávou. Coulthard se začíná propadat, předjeli jej R. Schumacher i Liuzzi.
12 kol před cílem tankuje naposled Kimi Räikkönen a po tvrdém souboji na brzdách po výjezdu z pit-lane uhájil 4. příčku před Webberem a stíhá Buttona, kterého předjíždí hned v následujícím kole. Webber končí v boxech, zřejmě kvůli motoru. I mistr Alonso chybuje při vjezdu na stadion a Fisichella se dostává těsně za něj, navíc tlačen Trullim.
Michael Schumacher v poklidu přijel do cíle pro třetí vítězství v řadě a výrazně se přiblížil k osmému titulu mistra světa. Felipe Massa držel se svým velkým týmovým kolegou krok až do cíle. Renault utrpěl drtivou porážku a dostává se do těžké situace. Skvělý závod odjel Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa si o tomto víkendu řekl o svoje nahrazení Paffettem.
Foto: Scuderia Ferrari
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.