GP Německa, závod: Michael Schumacher se s Ferrari blíží mílovími kroky k Alonsovi, kterého dnes na celé čáře porazil a z jehož náskoku ukrojil hned šest bodů!
Výborně odstartoval Kimi Räikkönen, Michael Schumacher zůstal těsně před Felipem Massou. Na 4. a 5. místo se posunuli Fisichella a Alonso s Renaulty. Na oba Renaulty úspěšně zaútočil Button.
Ve vlásence dostal Coulthard z boku ránu od Ralfa Schumachera, oba musel do boxů. Nico Rosberg skončil v bariéře z pneumatik po kolizi s jedním z Midlandů. Pedro de la Rosa musel zastavit kvůli technickým potížím. Do boxů musel i Heidfeld. Na konci 4. kola máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Massa, Button, Fisichella, Alonso, Webber, Barrichello, Klien, Liuzzi, Trulli, Coulthard, Sato, Speed, Monteiro, Albers, R.Schumacher, Villeneuve a Heidfeld.
Nejrychleji jede Räikkönen, pomalu se vzdaluje Schumacherovi. I mezi dalšími vozy se zvětšují rozestupy. Trulli útočí na Liuzziho. Räikkönen jede do boxů už v 9. kole a stojí u mechaniků dlouhých 15s, na trať se vrací až za Barrichellem na 8. pozici. Heidfeld zajel do garáže a mechanici se snaží rychle opravit vůz, aby mohl alespoň dokončit závod.
Webber na 6. pozici brzdí Barrichella a Räikkönena. Massa zrychlil a drží se sekundu za Schumacherem. Webber udělal chybu a Barrichello jej snadno předjel a vydal se ke stíhání Alonsa. Ze třetí pozice zajíždí do bodů Button, vrací se za Räikkönena. Trulli se dostal před Liuzziho, Barrichello už útočí na Alonsa. Button předjel Räikkönena, tankuje Barrichello.
Barrichello končí s hořícím motorem. V 19. kole tankují Massa a Fisichlla. O kolo později zastavují také M.Schumacher a Alonso. V 25. kole jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, Button, Räikkönen, Klien, Fisichella, Trulli, Alonso, Liuzzi, Speed, R.Schumacher, Albers, Coulthard, Sato, Monteiro, Villeneuve. V 28. tankují vozy Williams a Toro Rosso, ale už podruhé také Kimi Räikkönen s McLarenem, který se tím propadá na 7. místo 6s za Alonsa.
Villeneuve po smyku v poslední zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a zcela jej zdemoloval o bariéru. V polovině závodu mají vozy Ferrari před Buttonem náskok 30s! Ralf Schumacher je za nedovolenou rychlost v boxech penalizován průjezdem pit-lane. Trulli začíná tlačit na Kliena na posledním bodovaném místě. Webber se protlačil před Fisichellu, který začíná zpomalovat a jede si pro nové pneumatiky.
Räikkönen je už těsně za Alonsem. Za nedovolenou rychlost v pit-lane musí boxovou uličkou projet i Monteiro. V 43. kole podruhé zastavuje Alonso, o kolo později Massa a v dalším kole i M.Schumacher. Pořadí mezi vozy Ferrari se nemění. Liuzzi odolává tlaku R.Schumachera. Speed naodhadl rychlou zatáčku při vjezdu na stadion a projel trávou. Coulthard se začíná propadat, předjeli jej R. Schumacher i Liuzzi.
12 kol před cílem tankuje naposled Kimi Räikkönen a po tvrdém souboji na brzdách po výjezdu z pit-lane uhájil 4. příčku před Webberem a stíhá Buttona, kterého předjíždí hned v následujícím kole. Webber končí v boxech, zřejmě kvůli motoru. I mistr Alonso chybuje při vjezdu na stadion a Fisichella se dostává těsně za něj, navíc tlačen Trullim.
Michael Schumacher v poklidu přijel do cíle pro třetí vítězství v řadě a výrazně se přiblížil k osmému titulu mistra světa. Felipe Massa držel se svým velkým týmovým kolegou krok až do cíle. Renault utrpěl drtivou porážku a dostává se do těžké situace. Skvělý závod odjel Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa si o tomto víkendu řekl o svoje nahrazení Paffettem.
Foto: Scuderia Ferrari
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.