GP Německa, závod: Michael Schumacher se s Ferrari blíží mílovími kroky k Alonsovi, kterého dnes na celé čáře porazil a z jehož náskoku ukrojil hned šest bodů!
Výborně odstartoval Kimi Räikkönen, Michael Schumacher zůstal těsně před Felipem Massou. Na 4. a 5. místo se posunuli Fisichella a Alonso s Renaulty. Na oba Renaulty úspěšně zaútočil Button.
Ve vlásence dostal Coulthard z boku ránu od Ralfa Schumachera, oba musel do boxů. Nico Rosberg skončil v bariéře z pneumatik po kolizi s jedním z Midlandů. Pedro de la Rosa musel zastavit kvůli technickým potížím. Do boxů musel i Heidfeld. Na konci 4. kola máme pořadí Räikkönen, M.Schumacher, Massa, Button, Fisichella, Alonso, Webber, Barrichello, Klien, Liuzzi, Trulli, Coulthard, Sato, Speed, Monteiro, Albers, R.Schumacher, Villeneuve a Heidfeld.
Nejrychleji jede Räikkönen, pomalu se vzdaluje Schumacherovi. I mezi dalšími vozy se zvětšují rozestupy. Trulli útočí na Liuzziho. Räikkönen jede do boxů už v 9. kole a stojí u mechaniků dlouhých 15s, na trať se vrací až za Barrichellem na 8. pozici. Heidfeld zajel do garáže a mechanici se snaží rychle opravit vůz, aby mohl alespoň dokončit závod.
Webber na 6. pozici brzdí Barrichella a Räikkönena. Massa zrychlil a drží se sekundu za Schumacherem. Webber udělal chybu a Barrichello jej snadno předjel a vydal se ke stíhání Alonsa. Ze třetí pozice zajíždí do bodů Button, vrací se za Räikkönena. Trulli se dostal před Liuzziho, Barrichello už útočí na Alonsa. Button předjel Räikkönena, tankuje Barrichello.
Barrichello končí s hořícím motorem. V 19. kole tankují Massa a Fisichlla. O kolo později zastavují také M.Schumacher a Alonso. V 25. kole jezdci krouží v pořadí M.Schumacher, Massa, Button, Räikkönen, Klien, Fisichella, Trulli, Alonso, Liuzzi, Speed, R.Schumacher, Albers, Coulthard, Sato, Monteiro, Villeneuve. V 28. tankují vozy Williams a Toro Rosso, ale už podruhé také Kimi Räikkönen s McLarenem, který se tím propadá na 7. místo 6s za Alonsa.
Villeneuve po smyku v poslední zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a zcela jej zdemoloval o bariéru. V polovině závodu mají vozy Ferrari před Buttonem náskok 30s! Ralf Schumacher je za nedovolenou rychlost v boxech penalizován průjezdem pit-lane. Trulli začíná tlačit na Kliena na posledním bodovaném místě. Webber se protlačil před Fisichellu, který začíná zpomalovat a jede si pro nové pneumatiky.
Räikkönen je už těsně za Alonsem. Za nedovolenou rychlost v pit-lane musí boxovou uličkou projet i Monteiro. V 43. kole podruhé zastavuje Alonso, o kolo později Massa a v dalším kole i M.Schumacher. Pořadí mezi vozy Ferrari se nemění. Liuzzi odolává tlaku R.Schumachera. Speed naodhadl rychlou zatáčku při vjezdu na stadion a projel trávou. Coulthard se začíná propadat, předjeli jej R. Schumacher i Liuzzi.
12 kol před cílem tankuje naposled Kimi Räikkönen a po tvrdém souboji na brzdách po výjezdu z pit-lane uhájil 4. příčku před Webberem a stíhá Buttona, kterého předjíždí hned v následujícím kole. Webber končí v boxech, zřejmě kvůli motoru. I mistr Alonso chybuje při vjezdu na stadion a Fisichella se dostává těsně za něj, navíc tlačen Trullim.
Michael Schumacher v poklidu přijel do cíle pro třetí vítězství v řadě a výrazně se přiblížil k osmému titulu mistra světa. Felipe Massa držel se svým velkým týmovým kolegou krok až do cíle. Renault utrpěl drtivou porážku a dostává se do těžké situace. Skvělý závod odjel Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa si o tomto víkendu řekl o svoje nahrazení Paffettem.
Foto: Scuderia Ferrari
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.