Michael Schumacher včera bojoval o pole-position, zatímco Fernando Alonso mohl být po svých časech rád za sedmou příčku.
Sedminásobný šampion z Německa ztrácí na vedoucího Španěla v průběžném pořadí už jenom 17 bodů, což je pořád hodně, ale konec sezóny je ještě daleko, a kdyby závod dopadl podobně jako kvalifikace, Schumacherovi už může stačit dokončování závodů před Alonsem.
Alonso měl sezónu rozjetou ještě lépe než loni, ale v posledních dvou závodech se jeho náskok znovu zmenšil a hlavně to poprvé vypadá, jako by Renaultu docházel dech, zatímco Ferrari teď jezdí nejrychleji, navíc je spolehlivé. A v závěsu Ferrari se dopředu posunuje i McLaren, který může Renaultu brát další body a usnadňovat Schumacherovi práci.
Šéf Renaultu Flavio Briatore a jeho pilot Fernando Alonso marně zakrývají nervozitu. Náladě nepřidá ani neustálé vědomí toho, že Alonso po sezóně odchází k McLarenu. To také může v rozhodující fázi sezóny uškodit Renaultu tím, že francouzská stáj už nebude chtít Alonsa zapojovat do testování technických novinek. A k tomu je Alonso ještě o to nervóznější, že znovu po celý víkend nestačí na svého týmového kolegu Fisichellu.
Flavio Briatore o výsledcích včerejší kvalifikace: "Hodně bude záležet na strategii a vývoji pneumatik během závodu. Ale očekával jsem lepší výsledek."
Fernando Alonso o včerejším incidentu s Schumacherem v pit-lane: "On neudělal to, co je jeho povinností. Skoro jsem boural. Vyjel úplně bez dívání. Komisaři se na to podívají, ale když projíždíte pit-lane, tak máte přednost, a on to nerespektoval." Schumacher vjel Alonsovi do cesty, když odjížděl od svých mechaniků.
Michael Schumacher odpovídá Alonsovi: "Byl jsem možná trochu blíže než obvykle, ale myslím, že tak strašné to zase nebylo. Každopádně doufám, že zítra se Fernandovi nepovede o nic lépe než dosud od začátku víkendu."
Michael Schumacher před dnešním závodem: "Doufám, že Kimi je trochu lehčí než my, ale stejně je velkým problémem pro Fernanda. Nám by to pomohlo v průběžném pořadí."
Zdá se, že Ferrari je ve skvělé formě a Renault teď bude muset přidat, nebo může o svůj náskok velice rychle přijít a z velké slávy by mohl být velký propadák. Michael Schumacher si situaci na domácí půdě užívá a určitě teď bude jezdit lépe než kdykoliv před tím. V každém případě nás čeká napínavý závod, a to je dobře pro diváky, pro Formuli 1.
Foto: Scuderia Ferrari
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.