Michael Schumacher včera bojoval o pole-position, zatímco Fernando Alonso mohl být po svých časech rád za sedmou příčku.
Sedminásobný šampion z Německa ztrácí na vedoucího Španěla v průběžném pořadí už jenom 17 bodů, což je pořád hodně, ale konec sezóny je ještě daleko, a kdyby závod dopadl podobně jako kvalifikace, Schumacherovi už může stačit dokončování závodů před Alonsem.
Alonso měl sezónu rozjetou ještě lépe než loni, ale v posledních dvou závodech se jeho náskok znovu zmenšil a hlavně to poprvé vypadá, jako by Renaultu docházel dech, zatímco Ferrari teď jezdí nejrychleji, navíc je spolehlivé. A v závěsu Ferrari se dopředu posunuje i McLaren, který může Renaultu brát další body a usnadňovat Schumacherovi práci.
Šéf Renaultu Flavio Briatore a jeho pilot Fernando Alonso marně zakrývají nervozitu. Náladě nepřidá ani neustálé vědomí toho, že Alonso po sezóně odchází k McLarenu. To také může v rozhodující fázi sezóny uškodit Renaultu tím, že francouzská stáj už nebude chtít Alonsa zapojovat do testování technických novinek. A k tomu je Alonso ještě o to nervóznější, že znovu po celý víkend nestačí na svého týmového kolegu Fisichellu.
Flavio Briatore o výsledcích včerejší kvalifikace: "Hodně bude záležet na strategii a vývoji pneumatik během závodu. Ale očekával jsem lepší výsledek."
Fernando Alonso o včerejším incidentu s Schumacherem v pit-lane: "On neudělal to, co je jeho povinností. Skoro jsem boural. Vyjel úplně bez dívání. Komisaři se na to podívají, ale když projíždíte pit-lane, tak máte přednost, a on to nerespektoval." Schumacher vjel Alonsovi do cesty, když odjížděl od svých mechaniků.
Michael Schumacher odpovídá Alonsovi: "Byl jsem možná trochu blíže než obvykle, ale myslím, že tak strašné to zase nebylo. Každopádně doufám, že zítra se Fernandovi nepovede o nic lépe než dosud od začátku víkendu."
Michael Schumacher před dnešním závodem: "Doufám, že Kimi je trochu lehčí než my, ale stejně je velkým problémem pro Fernanda. Nám by to pomohlo v průběžném pořadí."
Zdá se, že Ferrari je ve skvělé formě a Renault teď bude muset přidat, nebo může o svůj náskok velice rychle přijít a z velké slávy by mohl být velký propadák. Michael Schumacher si situaci na domácí půdě užívá a určitě teď bude jezdit lépe než kdykoliv před tím. V každém případě nás čeká napínavý závod, a to je dobře pro diváky, pro Formuli 1.
Foto: Scuderia Ferrari
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.