Michael Schumacher včera bojoval o pole-position, zatímco Fernando Alonso mohl být po svých časech rád za sedmou příčku.
Sedminásobný šampion z Německa ztrácí na vedoucího Španěla v průběžném pořadí už jenom 17 bodů, což je pořád hodně, ale konec sezóny je ještě daleko, a kdyby závod dopadl podobně jako kvalifikace, Schumacherovi už může stačit dokončování závodů před Alonsem.
Alonso měl sezónu rozjetou ještě lépe než loni, ale v posledních dvou závodech se jeho náskok znovu zmenšil a hlavně to poprvé vypadá, jako by Renaultu docházel dech, zatímco Ferrari teď jezdí nejrychleji, navíc je spolehlivé. A v závěsu Ferrari se dopředu posunuje i McLaren, který může Renaultu brát další body a usnadňovat Schumacherovi práci.
Šéf Renaultu Flavio Briatore a jeho pilot Fernando Alonso marně zakrývají nervozitu. Náladě nepřidá ani neustálé vědomí toho, že Alonso po sezóně odchází k McLarenu. To také může v rozhodující fázi sezóny uškodit Renaultu tím, že francouzská stáj už nebude chtít Alonsa zapojovat do testování technických novinek. A k tomu je Alonso ještě o to nervóznější, že znovu po celý víkend nestačí na svého týmového kolegu Fisichellu.
Flavio Briatore o výsledcích včerejší kvalifikace: "Hodně bude záležet na strategii a vývoji pneumatik během závodu. Ale očekával jsem lepší výsledek."
Fernando Alonso o včerejším incidentu s Schumacherem v pit-lane: "On neudělal to, co je jeho povinností. Skoro jsem boural. Vyjel úplně bez dívání. Komisaři se na to podívají, ale když projíždíte pit-lane, tak máte přednost, a on to nerespektoval." Schumacher vjel Alonsovi do cesty, když odjížděl od svých mechaniků.
Michael Schumacher odpovídá Alonsovi: "Byl jsem možná trochu blíže než obvykle, ale myslím, že tak strašné to zase nebylo. Každopádně doufám, že zítra se Fernandovi nepovede o nic lépe než dosud od začátku víkendu."
Michael Schumacher před dnešním závodem: "Doufám, že Kimi je trochu lehčí než my, ale stejně je velkým problémem pro Fernanda. Nám by to pomohlo v průběžném pořadí."
Zdá se, že Ferrari je ve skvělé formě a Renault teď bude muset přidat, nebo může o svůj náskok velice rychle přijít a z velké slávy by mohl být velký propadák. Michael Schumacher si situaci na domácí půdě užívá a určitě teď bude jezdit lépe než kdykoliv před tím. V každém případě nás čeká napínavý závod, a to je dobře pro diváky, pro Formuli 1.
Foto: Scuderia Ferrari
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.