Dnešní kvalifikace nedopadla vůbec dobře pro stáj Renault. Fernando Alonso odstartuje až ze čtvrté řady a těžko bude dohánět druhého Michaela Schumachera.
Ferrari je zatím mnohem rychlejší než Renault, navíc jsou před Alonsem další piloti, kteří jej mohou během závodu brzdit a v cíli zvětšovat bodovou ztrátu na Schumachera, který, pokud uspěje alespoň tak jako dnes, výrazně změnší Alonsův náskok v průběžném pořadí.
Giancarlo Fisichella (5.): "Myslím, že jsme dnes na trati i s inženýry udělali maximum, co jsme mohli. Bohužel několik aut bylo rychlejších. Mezi vozy vpředu jsou velké časové rozestupy, možná je to rozdílnou strategií, ale my budeme muset jet na hraně v každém případě. Důležitý bude dobrý start a potom držet rychlost. Jsem si jistý, že při delší jízdě budeme rychlí, tak doufejme, že všechno vyjde."
Fernando Alonso (7.): "Dnes asi nepracovaly pneumatiky v měřeném kole úplně správně. Už před kvalifikací jsme věděli, že to pro nás odpoledne bude těžké. Při startu ze 7. místa nás samozřejmě nečeká snadný závod, ale pořád neztrácím jistotu. Myslím, že při delší jízdě jsme konkurenceschopní a teď musíme věřit, že jsme zvolili správné nastavení i strategii. Doufejme, že se nám podaří dojet na stupních vítězů."
Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.