GP Německa, kvalifikace: Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas v poslední části kvalifikace a vůz McLaren odstartuje letos poprvé z prvního místa.
Po pěti minutách byla první část kvalifikace přerušena kvůli těžké nehodě Scotta Speeda. Ten přejel obrubník na výjezdu z rychlé první zatáčky, dostal hodiny a ve velké rychlosti narazil do betonové zdi. Pilot je v pořádku, ale bez šancí na postup do druhé patnáctiminutovky.
První část kvalifikace zvládli nejlépe piloti Ferrari v čele s Felipem Massou. Za nimi Räikkönen, rychlý je zatím i de la Rosa. Renaulty jsou se svými časy zatím za Ferrari a McLarenem. Hondy se pohybují kolem 10. místa. Liuzzi se marně pokusil překonat Villeneuva a postoupit mezi prvních šestnáct. První patnáctiminutovka tak vyřadila piloty týmů Super Aguri, Midland a Toro Rosso.
Druhá část kvalifikace nepřinesla žádné mimořádné situace, obešla se bez nehod, ale kolem 10. místa byly velmi vyrovnané časy. Nakonec z první desítky vypadly oba Williamsy a obě BMW. Nepostoupil ani Trulli s Toyotou a Klien s Red Bullem. Naopak Ralf Schumacher a David Coulthard se do první desítky dostali. Na mále měl de la Rosa s McLarenem.
S velkým náskokem vyhrál druhou patnáctiminutovku Michael Schumacher před Felipem Massou a zdá se, že Ferrari je znovu nejlepší. Naopak Renault zůstává až za Räikkönenovým McLarenem a za piloty Hondy.
Třetí část kvalifikace začala tradičním poklidným spotřebováváním paliva, přesto spolu dokázali kolidovat Ralf Schumacher a Pedro de la Rosa. De la Rosa předjížděl Schumachera, ale předčasně mu zavřel cestu a přišel o pravou zadní pneumatiku. R. Schumacher má pravděpodobně poškozené přední zavěšení.
Jezdci zajíždějí do boxů pro nové pneumatiky. Michael Schumacher odbočil do pit-lane příliš rychle a v uličce málem narazil do zdi. Při odjezdu od mechaniků se dopustil dalšího prohřešku, když v boxové uličce omezil Alonsa.
V posledních minutách sváděli souboj Alonso a Schumacher, ale Renaulty dnes neměly šanci, Fisichella skončil 5. a Alonso dokonce až 7. Ani Ferrari nakonec nebude na prvním místě, překvapivě nejrychlejší čas udržel Kimi Räikkönen s McLarenem, přestože svoje plánované nejrychlejší kolo nedokončil, protože v Mobil-Kurve vyjel do trávy.
Foto: McLaren Mercedes
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.