GP Německa, kvalifikace: Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas v poslední části kvalifikace a vůz McLaren odstartuje letos poprvé z prvního místa.
Po pěti minutách byla první část kvalifikace přerušena kvůli těžké nehodě Scotta Speeda. Ten přejel obrubník na výjezdu z rychlé první zatáčky, dostal hodiny a ve velké rychlosti narazil do betonové zdi. Pilot je v pořádku, ale bez šancí na postup do druhé patnáctiminutovky.
První část kvalifikace zvládli nejlépe piloti Ferrari v čele s Felipem Massou. Za nimi Räikkönen, rychlý je zatím i de la Rosa. Renaulty jsou se svými časy zatím za Ferrari a McLarenem. Hondy se pohybují kolem 10. místa. Liuzzi se marně pokusil překonat Villeneuva a postoupit mezi prvních šestnáct. První patnáctiminutovka tak vyřadila piloty týmů Super Aguri, Midland a Toro Rosso.
Druhá část kvalifikace nepřinesla žádné mimořádné situace, obešla se bez nehod, ale kolem 10. místa byly velmi vyrovnané časy. Nakonec z první desítky vypadly oba Williamsy a obě BMW. Nepostoupil ani Trulli s Toyotou a Klien s Red Bullem. Naopak Ralf Schumacher a David Coulthard se do první desítky dostali. Na mále měl de la Rosa s McLarenem.
S velkým náskokem vyhrál druhou patnáctiminutovku Michael Schumacher před Felipem Massou a zdá se, že Ferrari je znovu nejlepší. Naopak Renault zůstává až za Räikkönenovým McLarenem a za piloty Hondy.
Třetí část kvalifikace začala tradičním poklidným spotřebováváním paliva, přesto spolu dokázali kolidovat Ralf Schumacher a Pedro de la Rosa. De la Rosa předjížděl Schumachera, ale předčasně mu zavřel cestu a přišel o pravou zadní pneumatiku. R. Schumacher má pravděpodobně poškozené přední zavěšení.
Jezdci zajíždějí do boxů pro nové pneumatiky. Michael Schumacher odbočil do pit-lane příliš rychle a v uličce málem narazil do zdi. Při odjezdu od mechaniků se dopustil dalšího prohřešku, když v boxové uličce omezil Alonsa.
V posledních minutách sváděli souboj Alonso a Schumacher, ale Renaulty dnes neměly šanci, Fisichella skončil 5. a Alonso dokonce až 7. Ani Ferrari nakonec nebude na prvním místě, překvapivě nejrychlejší čas udržel Kimi Räikkönen s McLarenem, přestože svoje plánované nejrychlejší kolo nedokončil, protože v Mobil-Kurve vyjel do trávy.
Foto: McLaren Mercedes
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.