GP Německa, kvalifikace: Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas v poslední části kvalifikace a vůz McLaren odstartuje letos poprvé z prvního místa.
Po pěti minutách byla první část kvalifikace přerušena kvůli těžké nehodě Scotta Speeda. Ten přejel obrubník na výjezdu z rychlé první zatáčky, dostal hodiny a ve velké rychlosti narazil do betonové zdi. Pilot je v pořádku, ale bez šancí na postup do druhé patnáctiminutovky.
První část kvalifikace zvládli nejlépe piloti Ferrari v čele s Felipem Massou. Za nimi Räikkönen, rychlý je zatím i de la Rosa. Renaulty jsou se svými časy zatím za Ferrari a McLarenem. Hondy se pohybují kolem 10. místa. Liuzzi se marně pokusil překonat Villeneuva a postoupit mezi prvních šestnáct. První patnáctiminutovka tak vyřadila piloty týmů Super Aguri, Midland a Toro Rosso.
Druhá část kvalifikace nepřinesla žádné mimořádné situace, obešla se bez nehod, ale kolem 10. místa byly velmi vyrovnané časy. Nakonec z první desítky vypadly oba Williamsy a obě BMW. Nepostoupil ani Trulli s Toyotou a Klien s Red Bullem. Naopak Ralf Schumacher a David Coulthard se do první desítky dostali. Na mále měl de la Rosa s McLarenem.
S velkým náskokem vyhrál druhou patnáctiminutovku Michael Schumacher před Felipem Massou a zdá se, že Ferrari je znovu nejlepší. Naopak Renault zůstává až za Räikkönenovým McLarenem a za piloty Hondy.
Třetí část kvalifikace začala tradičním poklidným spotřebováváním paliva, přesto spolu dokázali kolidovat Ralf Schumacher a Pedro de la Rosa. De la Rosa předjížděl Schumachera, ale předčasně mu zavřel cestu a přišel o pravou zadní pneumatiku. R. Schumacher má pravděpodobně poškozené přední zavěšení.
Jezdci zajíždějí do boxů pro nové pneumatiky. Michael Schumacher odbočil do pit-lane příliš rychle a v uličce málem narazil do zdi. Při odjezdu od mechaniků se dopustil dalšího prohřešku, když v boxové uličce omezil Alonsa.
V posledních minutách sváděli souboj Alonso a Schumacher, ale Renaulty dnes neměly šanci, Fisichella skončil 5. a Alonso dokonce až 7. Ani Ferrari nakonec nebude na prvním místě, překvapivě nejrychlejší čas udržel Kimi Räikkönen s McLarenem, přestože svoje plánované nejrychlejší kolo nedokončil, protože v Mobil-Kurve vyjel do trávy.
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.