GP Německa, kvalifikace: Kimi Räikkönen zajel nejrychlejší čas v poslední části kvalifikace a vůz McLaren odstartuje letos poprvé z prvního místa.
Po pěti minutách byla první část kvalifikace přerušena kvůli těžké nehodě Scotta Speeda. Ten přejel obrubník na výjezdu z rychlé první zatáčky, dostal hodiny a ve velké rychlosti narazil do betonové zdi. Pilot je v pořádku, ale bez šancí na postup do druhé patnáctiminutovky.
První část kvalifikace zvládli nejlépe piloti Ferrari v čele s Felipem Massou. Za nimi Räikkönen, rychlý je zatím i de la Rosa. Renaulty jsou se svými časy zatím za Ferrari a McLarenem. Hondy se pohybují kolem 10. místa. Liuzzi se marně pokusil překonat Villeneuva a postoupit mezi prvních šestnáct. První patnáctiminutovka tak vyřadila piloty týmů Super Aguri, Midland a Toro Rosso.
Druhá část kvalifikace nepřinesla žádné mimořádné situace, obešla se bez nehod, ale kolem 10. místa byly velmi vyrovnané časy. Nakonec z první desítky vypadly oba Williamsy a obě BMW. Nepostoupil ani Trulli s Toyotou a Klien s Red Bullem. Naopak Ralf Schumacher a David Coulthard se do první desítky dostali. Na mále měl de la Rosa s McLarenem.
S velkým náskokem vyhrál druhou patnáctiminutovku Michael Schumacher před Felipem Massou a zdá se, že Ferrari je znovu nejlepší. Naopak Renault zůstává až za Räikkönenovým McLarenem a za piloty Hondy.
Třetí část kvalifikace začala tradičním poklidným spotřebováváním paliva, přesto spolu dokázali kolidovat Ralf Schumacher a Pedro de la Rosa. De la Rosa předjížděl Schumachera, ale předčasně mu zavřel cestu a přišel o pravou zadní pneumatiku. R. Schumacher má pravděpodobně poškozené přední zavěšení.
Jezdci zajíždějí do boxů pro nové pneumatiky. Michael Schumacher odbočil do pit-lane příliš rychle a v uličce málem narazil do zdi. Při odjezdu od mechaniků se dopustil dalšího prohřešku, když v boxové uličce omezil Alonsa.
V posledních minutách sváděli souboj Alonso a Schumacher, ale Renaulty dnes neměly šanci, Fisichella skončil 5. a Alonso dokonce až 7. Ani Ferrari nakonec nebude na prvním místě, překvapivě nejrychlejší čas udržel Kimi Räikkönen s McLarenem, přestože svoje plánované nejrychlejší kolo nedokončil, protože v Mobil-Kurve vyjel do trávy.
Foto: McLaren Mercedes
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.