Po Velké ceně Francie zakázala FIA nové typy tlumičů, které použily přinejmenším stáje Renault a Ferrari. V Německu s nimi zkusil Renault projít technickou přejímkou a uspěl.
Místní techničtí komisaři neshledali na vozech Renault nic nedovoleného a včetně tlumičů s pohyblivým závažím v přední části vozu je nechali nasadit do závodního víkendu. FIA následně pohrozila, že by mohl být Renault ze závodu následně diskvalifikován.
Tlumiče zřejmě používalo v minulosti mnohem více stájí, nebo je alespoň zkoušeli. Pohyblivé závaží výrazně redukuje vibrace a prodlužuje tak dobu, po jakou se kolo dotýká vozovky a vůz je dobře ovladatelný. V F1 se nejedná o žádnou novinku a pravidla zakazující pohyblivé součásti nejsou úplně jednoznačná.
Odstavec 3.15 technických předpisů, který zakazuje pohyblivé součásti, se týká pouze dílů souvisejících s aerodynamikou. FIA si přesto chce prosadit svou a od roku 2007 budou tlumiče v každém případě zakázány. A pokud FIA uspěje u komise, budou zpětně diskvalifikováni i všichni, kteří tyto tlumiče použijí kdykoliv od zítřejšího závodu.
Renault už prostřednictvím svého tiskového mluvčího sdělil, že monopost R26 s tlumiči se závažím sice prošel technickou přejímkou v Hockenheimu, ale nové tlumiče zde zatím nebyly použity, a ani nikde použity nebudou, dokud nebude jisté, že za to nemůže následovat diskvalifikace.
Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak se náhrada tlumičů za klasický typ projeví na rychlosti Fernanda Alonsa a Giancarla Fisichelly. Včera byly Renaulty nezvykle pomalé, ale páteční tréninky nebývají spolehlivým ukazatelem. Navíc zatím není jasné, jestli tlumiče s pohyblivým závažím používá Ferrari. Rudý monopost s nimi totiž technickou přejímkou také prošel.
Foto: annimages.com
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.