Po Velké ceně Francie zakázala FIA nové typy tlumičů, které použily přinejmenším stáje Renault a Ferrari. V Německu s nimi zkusil Renault projít technickou přejímkou a uspěl.
Místní techničtí komisaři neshledali na vozech Renault nic nedovoleného a včetně tlumičů s pohyblivým závažím v přední části vozu je nechali nasadit do závodního víkendu. FIA následně pohrozila, že by mohl být Renault ze závodu následně diskvalifikován.
Tlumiče zřejmě používalo v minulosti mnohem více stájí, nebo je alespoň zkoušeli. Pohyblivé závaží výrazně redukuje vibrace a prodlužuje tak dobu, po jakou se kolo dotýká vozovky a vůz je dobře ovladatelný. V F1 se nejedná o žádnou novinku a pravidla zakazující pohyblivé součásti nejsou úplně jednoznačná.
Odstavec 3.15 technických předpisů, který zakazuje pohyblivé součásti, se týká pouze dílů souvisejících s aerodynamikou. FIA si přesto chce prosadit svou a od roku 2007 budou tlumiče v každém případě zakázány. A pokud FIA uspěje u komise, budou zpětně diskvalifikováni i všichni, kteří tyto tlumiče použijí kdykoliv od zítřejšího závodu.
Renault už prostřednictvím svého tiskového mluvčího sdělil, že monopost R26 s tlumiči se závažím sice prošel technickou přejímkou v Hockenheimu, ale nové tlumiče zde zatím nebyly použity, a ani nikde použity nebudou, dokud nebude jisté, že za to nemůže následovat diskvalifikace.
Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak se náhrada tlumičů za klasický typ projeví na rychlosti Fernanda Alonsa a Giancarla Fisichelly. Včera byly Renaulty nezvykle pomalé, ale páteční tréninky nebývají spolehlivým ukazatelem. Navíc zatím není jasné, jestli tlumiče s pohyblivým závažím používá Ferrari. Rudý monopost s nimi totiž technickou přejímkou také prošel.
Foto: annimages.com
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.