McLaren se pomalu zlepšuje a Kimi Räikkönen už několik závodů pomýšlí na první letošní vítězství, ale ve Francii McLaren postrádal rychlost.
Letos podruhé pojede závod s vozem McLaren MP4-21 také testovací pilot Pedro de la Rosa, který znovu nahradí Juana Pabla Montoyu. Nový Hockenheimring je jedním z okruhů, které tradičně vozům McLaren sedí.
Kimi Räikkönen: "Naše auto se v posledních závodech rozhodně zlepšilo a máme za sebou další prospěšný test v Jerezu. Doufejme, že v Německu se nám podaří vytěžit maximum. Od své přestavby je Hockenheimring spíše o pomalých a středně rychlých zatáčkách než o rychlosti na rovinkách. Důležité je mít dobrou trakci na výjezdech, abyste měli dostatečnou rychlost na krátkých rovinkách. Docela dost jsou namáhány i brzdy a stabilita na brzdách je klíčová. Ve Francii jsme nedosáhli výsledku, jaký jsme si přáli a doufám, že v Německu budeme schopni zajet dobrý závod pro všechny zaměstnance a fanoušky Mercedesu, kteří budou na okruhu. Vždy nás tady hodně podporují."
Pedro de la Rosa: "Bylo příjemné znovu závodit ve Francii a teď se těším do Německa. Auto se zdá být rychlé. Doufám, že v domácím závodu pro Mercedes-Benz to ukážeme. Naposled jsem tady jel v roce 2002, takže novou verzi okruhu znám. Je to teď více o přítlaku, ale v nastavení auta musíte zvolit kompromis, abyste mohli bojovat o pozice díky dostatečné rychlosti na rovinkách. Předjíždět se dá nejlépe mezi druhou a třetí zatáčkou. Tady byly závody vždy vzrušující a já se těším na svůj první závod za McLaren před domácími diváky podporujícími Mercedes-Benz."
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.