McLaren se pomalu zlepšuje a Kimi Räikkönen už několik závodů pomýšlí na první letošní vítězství, ale ve Francii McLaren postrádal rychlost.
Letos podruhé pojede závod s vozem McLaren MP4-21 také testovací pilot Pedro de la Rosa, který znovu nahradí Juana Pabla Montoyu. Nový Hockenheimring je jedním z okruhů, které tradičně vozům McLaren sedí.
Kimi Räikkönen: "Naše auto se v posledních závodech rozhodně zlepšilo a máme za sebou další prospěšný test v Jerezu. Doufejme, že v Německu se nám podaří vytěžit maximum. Od své přestavby je Hockenheimring spíše o pomalých a středně rychlých zatáčkách než o rychlosti na rovinkách. Důležité je mít dobrou trakci na výjezdech, abyste měli dostatečnou rychlost na krátkých rovinkách. Docela dost jsou namáhány i brzdy a stabilita na brzdách je klíčová. Ve Francii jsme nedosáhli výsledku, jaký jsme si přáli a doufám, že v Německu budeme schopni zajet dobrý závod pro všechny zaměstnance a fanoušky Mercedesu, kteří budou na okruhu. Vždy nás tady hodně podporují."
Pedro de la Rosa: "Bylo příjemné znovu závodit ve Francii a teď se těším do Německa. Auto se zdá být rychlé. Doufám, že v domácím závodu pro Mercedes-Benz to ukážeme. Naposled jsem tady jel v roce 2002, takže novou verzi okruhu znám. Je to teď více o přítlaku, ale v nastavení auta musíte zvolit kompromis, abyste mohli bojovat o pozice díky dostatečné rychlosti na rovinkách. Předjíždět se dá nejlépe mezi druhou a třetí zatáčkou. Tady byly závody vždy vzrušující a já se těším na svůj první závod za McLaren před domácími diváky podporujícími Mercedes-Benz."
Foto: McLaren Mercedes
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.