Hlavní inženýr a stratég stáje Renault F1 popisuje rozdílný přístup svého týmu k boji o celkové prvenství v poháru jezdců i konstruktérů v letošní a v minulé sezóně.
Letos volí Renault podle Pata Symondse jinou strategii. Loni byl největším soupeřem rychlý, ale nespolehlivý McLaren s Kimim Räikkönenem. Letos je to poměrně rychlé a poměrně spolehlivé Ferrari s Michaelem Schumacherem. Stejně jako loni má Renault bodový náskok.
Pat Symonds: "Letos jsme museli zvolit úplně jinou strategii. Loni byl náš soupeř hodně rychlý, ale jeho Achillovou platou byla spolehlivost. Měli jsme stejné pneumatiky, takže bylo těžké s nimi závodit. Byli jsme proto konzervativnější a těžili z jejich malé spolehlivosti.
Letos, Ferrari jede na jiných pneumatikách než my, a proto jejich výkony nejsou synchronizované s našimi. Navíc jsou zatraceně spolehliví. Náš tým se zlepšil ve všech oblastech, získal více bodů a dokončil více závodů. Ale zatím to pořád nestačí, musíme rychle vyvíjet a závodit agresivněji. Je to mnohem větší zábava. Rok 2005 byl v porovnání s tím letošním nudný!"
Foto: Renault F1 Team
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.