Prezident mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley věří, že v příštím desetiletí dojde k naplnění jeho představ o energeticky úsporných závodech.
V červnu vyzval automobilky k navržení motoru, jaký by mohl být používán ve Formuli 1 od roku 2011, kdy má FIA v plánu zavést pravidlo omezující množství paliva spáleného každým vozem během závodního víkendu.
Mosley si od tohoto opatření slibuje, že automobilky přinesou do F1 technologie hybridních pohonů a výrazně tím urychlí i vývoj v oblasti sériových vozů. Omezením množství přiděleného paliva by FIA také mohla efektivně omezovat výkon motorů a tím zvyšovat bezpečnost závodů.
Max Mosley pro britský F1 Racing: "Chceme, aby nám automobilky v co nejkratší době pomohly a vytvořily v F1 centrum jejich vývoje úsporných motorů. Hybridní vozy využívající energii z brzd se už dostaly i na běžné silnice, ale naráží na dva zásadní problémy. Zaprvé využívají baterie, které musí být dobíjeny příliš často a přitom při intenzivním používání brzd je většina energie ztracena v podobě uvolněného tepla. Druhým problémem je, že baterie, elektromotory a související zařízení jsou velice těžké, takže úspoře energie moc nepomáhají.
Ale zkuste si představit, že bychom měli systém, který by dokázal využít velké množství této energie a byl přitom malý a lehký. V ideálním případě by měl k akceleraci místo paliva využít veškerou energii uvolňovanou vozem. Kdyby byl lehký, mohl by výrazně snížit celkovou spotřebu paliva."
Mosley žádá automobilky, aby svoje gigantické rozpočty směřovaly raději do vývoje něčeho nového a přínosného, než do dalšího vylepšování starých technologií, kde už nejde mnoho získat. Energii z brzd se koncem 90. let snažil využít i McLaren, ale technické předpisy neumožnily nasazení této novinky do závodů. Energie z brzd se využívá také v závodech A1 Grand Prix nebo v amerických Champ Car.
Foto: FIA
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.