Kimi Räikkönen i Pedro de la Rosa bodovali v dnešní Velké ceně Francie, ale ani jeden nedosáhl na stupně vítězů. McLaren utrpěl porážku od Ferrari, Renaultu, ale i od Toyoty.
Räikkönen se po startu dlouho zdržel za Ralfem Schumacherem, de la Rosa musel zase bojovat s Markem Webberem. McLaren nemá velký důvod k radosti, snad jen španělský náhradník za Montoyu nezklamal a podal solidní výkon.
Kimi Räikkönen (5.): "Je to zklamání, protože auto se řídilo dobře. Na vítězství jsme neměli rychlost, ale při zastávce v boxech jsem ztratil několik desetin sekundy, které mě stály čtvrté místo. Dneska to rozhodně mohlo dopadnout lépe. Auto se pořád zlepšuje a pro další testy budeme mít nová vylepšení, tak se těším do Hockenheimu za dva týdny, kde doufám před domácím publikem Mercedesu získáme lepší výsledek."
Pedro de la Rosa (7.): "Auto mělo rychlost a dobře se řídilo. Mohl jsem mít více bodů, kdybych se na startu nepropadl za Marka Webbera. Když jsem se před něj konečně dostal při zastávce, uvízl jsem mezi pomalejšími jezdci s jinou strategií."
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.