Včerejší tisková konference potvrdila, že hlavním tématem tohoto víkendu bude otázka pravidel pro motory v příštím roce.
Pokud nedojde k jasné a všemi týmy podpořené dohodě, od roku 2008 FIA prosadí zmrazení vývoje motorů z moci nadřízeného orgánu a hovoří se o délce trvání až čtyř let. O podobě technických regulí jednají výrobci s Komisí F1. V tuto chvíli se však hledá kompromis pro úpravu předpisů už pro rok 2007.
Jde v podstatě o to, že si mnozí uvědomují zbytečnost plýtvání penězi na vývoj agregátů, které v roce 2008 nebudou moci využívat, neboť FIA hodlá nastavit parametry osmiválců podle současných hodnot z důvodu především bezpečnosti.
Jean Todt z Ferrari je sice v otázce dohody po skončení GP Francie, kdy vyprší termín posunutý už jednou FIA optimistou, přesto není nalezení podpory všech podle něj tak snadné. „Každý má svůj názor a není jednoduché stanoviska všech sjednotit, ale buď se dohodneme na základě jednání z Indianapolis a zavedeme úpravu už od roku 2007, nebo to udělá FIA o rok později.“
Šéf Renaultu Briatore s Todtem souhlasí. Jak je známo, Ital je pro úspory financí nakloněn při všech příležitostech. „Jsem z postoje některých stran hodně zklamaný, pokud by se zavedlo zmrazení už příští rok, bylo by to podle mého názoru velký přínosem. Máme dohodu pro rok 2008 a je holý nesmysl vyhazovat peníze za zbytečný vývoj v roce 2007. Máme na nalezení dohody ještě tři dny.“
S názorem obou souhlasí i Ron Dennis z týmu McLaren Mercedes, který je přesvědčen o tom, že dohodu strany najdou ještě tento víkend. „Myslím si, že se dokážeme dohodnout na ceně zákaznických motorů i na technické specifikaci. FIA přirozeně hledá cestu, jak zajistit soukromým týmům levnější motory, ale to se s našimi návrhy nerozchází.“
Za soukromé týmy se diskuse zúčastnil Colin Kolles z Midlandu, jenž je přesvědčen o tom, že stanoviska soukromých týmů jsou také férová. „Nechceme aby nám dávaly automobilky motory zdarma, my jsme ochotni za ně platit, ale musí to být ceny rozumné. Jen tak může mít F1 budoucnost.“
Zatím není jasné, které strany dohodu pro rok 2007 blokují, zda jde o zástupce soukromého nebo továrního týmu. Vzorek ze včerejší tiskové konference neobsahuje celé startovní pole a zájem na zmrazení vývoje motorů v případě týmů, které vládnou jednotlivým závodům není až tak nepochopitelný…
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.