Včerejší tisková konference potvrdila, že hlavním tématem tohoto víkendu bude otázka pravidel pro motory v příštím roce.
Pokud nedojde k jasné a všemi týmy podpořené dohodě, od roku 2008 FIA prosadí zmrazení vývoje motorů z moci nadřízeného orgánu a hovoří se o délce trvání až čtyř let. O podobě technických regulí jednají výrobci s Komisí F1. V tuto chvíli se však hledá kompromis pro úpravu předpisů už pro rok 2007.
Jde v podstatě o to, že si mnozí uvědomují zbytečnost plýtvání penězi na vývoj agregátů, které v roce 2008 nebudou moci využívat, neboť FIA hodlá nastavit parametry osmiválců podle současných hodnot z důvodu především bezpečnosti.
Jean Todt z Ferrari je sice v otázce dohody po skončení GP Francie, kdy vyprší termín posunutý už jednou FIA optimistou, přesto není nalezení podpory všech podle něj tak snadné. „Každý má svůj názor a není jednoduché stanoviska všech sjednotit, ale buď se dohodneme na základě jednání z Indianapolis a zavedeme úpravu už od roku 2007, nebo to udělá FIA o rok později.“
Šéf Renaultu Briatore s Todtem souhlasí. Jak je známo, Ital je pro úspory financí nakloněn při všech příležitostech. „Jsem z postoje některých stran hodně zklamaný, pokud by se zavedlo zmrazení už příští rok, bylo by to podle mého názoru velký přínosem. Máme dohodu pro rok 2008 a je holý nesmysl vyhazovat peníze za zbytečný vývoj v roce 2007. Máme na nalezení dohody ještě tři dny.“
S názorem obou souhlasí i Ron Dennis z týmu McLaren Mercedes, který je přesvědčen o tom, že dohodu strany najdou ještě tento víkend. „Myslím si, že se dokážeme dohodnout na ceně zákaznických motorů i na technické specifikaci. FIA přirozeně hledá cestu, jak zajistit soukromým týmům levnější motory, ale to se s našimi návrhy nerozchází.“
Za soukromé týmy se diskuse zúčastnil Colin Kolles z Midlandu, jenž je přesvědčen o tom, že stanoviska soukromých týmů jsou také férová. „Nechceme aby nám dávaly automobilky motory zdarma, my jsme ochotni za ně platit, ale musí to být ceny rozumné. Jen tak může mít F1 budoucnost.“
Zatím není jasné, které strany dohodu pro rok 2007 blokují, zda jde o zástupce soukromého nebo továrního týmu. Vzorek ze včerejší tiskové konference neobsahuje celé startovní pole a zájem na zmrazení vývoje motorů v případě týmů, které vládnou jednotlivým závodům není až tak nepochopitelný…
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.