Jistou má Pedro de la Rosa pouze Velkou cenu Francie o tomto víkendu. Poté se McLaren rozhodne, jestli nechá španělského pilota odjet další závod.
Klíčové bude rozhodnutí kdo bude za McLaren závodit v příští sezóně. Kdyby to teoreticky měl být Lewis Hamilton, asi by do F1 nenastoupil, dokud by neměl jistý titul v GP2. Ve hře je i Nico Rosberg, ale ten téměř určitě neodejde z Williamsu před koncem sezóny.
Měl-li by za McLaren v příštím roce závodit de la Rosa, bylo by jedině dobře, kdyby si mohl co nejvíce závodů vyzkoušet už letos a tým by mu v tom určitě nebránil. Ale větší šanci má možná Paffett, další testovací pilot. Ani tomu by nic nebránilo závodit už letos, ale McLaren možná čeká, až bude mít více zkušeností z testů.
Pedro de la Rosa pro britskou televizi ITV: "Chtěl bych se zúčastnit celého šampionátu, ale rozhodnutí bohužel není na mně. Budu se na to dívat týden po týdnu, nic jiného teď nechci. Teď jsem v Magny-Cours a to je pro mě hlavní příležitost. Nesmím udělat žádnou chybu, to je všechno. Příští týden budeme testovat v Jerezu, potom je na řadě Hockenheim. Uvidíme.
Mým cílem je získat pro tým co nejvíce bodů. Jsem strašně šťastný, že tu mohu být. Nečekal jsem to, ale jako testovací pilot jsem na to musel být neustále připravený. Přichází to v dobré části mé kariéry. Auto znám dobře, odjel jsem s ním mnoho kilometrů a vyhovuje mi. Tady jsem byl loni jako třetí pilot, což je hlavní výhoda, protože od té doby uplynul jenom rok, což není dlouho, takže mám vše v živé paměti."
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.