Jistou má Pedro de la Rosa pouze Velkou cenu Francie o tomto víkendu. Poté se McLaren rozhodne, jestli nechá španělského pilota odjet další závod.
Klíčové bude rozhodnutí kdo bude za McLaren závodit v příští sezóně. Kdyby to teoreticky měl být Lewis Hamilton, asi by do F1 nenastoupil, dokud by neměl jistý titul v GP2. Ve hře je i Nico Rosberg, ale ten téměř určitě neodejde z Williamsu před koncem sezóny.
Měl-li by za McLaren v příštím roce závodit de la Rosa, bylo by jedině dobře, kdyby si mohl co nejvíce závodů vyzkoušet už letos a tým by mu v tom určitě nebránil. Ale větší šanci má možná Paffett, další testovací pilot. Ani tomu by nic nebránilo závodit už letos, ale McLaren možná čeká, až bude mít více zkušeností z testů.
Pedro de la Rosa pro britskou televizi ITV: "Chtěl bych se zúčastnit celého šampionátu, ale rozhodnutí bohužel není na mně. Budu se na to dívat týden po týdnu, nic jiného teď nechci. Teď jsem v Magny-Cours a to je pro mě hlavní příležitost. Nesmím udělat žádnou chybu, to je všechno. Příští týden budeme testovat v Jerezu, potom je na řadě Hockenheim. Uvidíme.
Mým cílem je získat pro tým co nejvíce bodů. Jsem strašně šťastný, že tu mohu být. Nečekal jsem to, ale jako testovací pilot jsem na to musel být neustále připravený. Přichází to v dobré části mé kariéry. Auto znám dobře, odjel jsem s ním mnoho kilometrů a vyhovuje mi. Tady jsem byl loni jako třetí pilot, což je hlavní výhoda, protože od té doby uplynul jenom rok, což není dlouho, takže mám vše v živé paměti."
Foto: McLaren Mercedes
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.