Michael Schumacher potřebuje stahovat náskok Alonsa a Renaultu a nemá jinou možnost, než být rychlejší. Porazit Renault ve Francii by bylo velkým úspěchem.
Nad dvojitým vítězstvím Ferrari v Indinapolis zatím visí otazník, jestli rozhodující roli nesehrály výrazně lepší pneumatiky Bridgestone, které jinde podobnou výhodu mít nebudou. Magny-Cours je okruh vyhovující Renaultu, navíc jejich domácí závod.
Michael Schumacher: "Ráz krajiny a klid v této zemědělské oblasti Francie mě vždycky okouzluje. Moc rád tady závodím. Trať mám rád i proto, že je docela náročná a různorodá. Při obvyklých vysokých teplotách to tady není vůbec snadné. Zjistili jsme, že povrch je při vyšších teplotách kluzčí. Musíme počítat s různě velkým gripem.
Připravili jsme se na Magny-Cours zodpovědně, stejně jako na jiné závody. Víme, že ztrácíme 19 bodů na Alonsa a chceme to dohnat. Druhá polovina závodu bude bojem o titul. Já jsem nic nevzdal. Potřeba stahovat ztrátu nám pomůže vydat ze sebe to nejlepší."
Foto: Scuderia Ferrari
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.