Komise F1 při zasedání v minulém týdnu zahájila sestavování kalendáře závodů Formule 1 v roce 2007. Německý Hockenheim může na F1 zapomenout.
Hockenheimring má finanční problémy, organizátor Velké ceny Německa zkrachoval. Jedinou šancí je střídání německé grand prix mezi Hockenheimem a Nürburgringem, ale to není příliš pravděpodobné a v roce 2007 by se na Hockenheim stejně nedostalo.
Badensko-Wurttembergská vláda o návrat F1 usiluje, ale Bernie neustoupí. Jedině v případě, že by Nürburg přistoupil na ono střídání. Příští rok se tedy zřejmě nebude konat Velká cena Evropy, ale pouze Velká cena Německa, a to pod zříceninou hradu Nürburg. Konečné rozhodnutí bychom měli znát v září.
Dalším okruhem s nejistou budoucností je oblíbená Suzuka. V Japonsku se totiž objevil nový konkurent, modernizovaný okruh Fuji, který už F1 v minulosti hostil. Závodní trať pod slavnou sopkou Fuji je vlastněna a modernizována automobilkou Toyota. V roce 2007 se téměř určitě pojede Velká cena Japonska na okruhu Fuji. Jedinou reálnou šancí pro Suzuku je jiný závod, např. Velká cena Pacifiku, ale tato šance není moc velká, protože týmy zatím nechtějí více než 18 závodů.
Oba závody v Itálii, tedy Velká cena San Marina a Velká cena Itálie, jsou v předběžném kalendáři zařazeny.
Foto: BMW Motorsport
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.