Komise F1 při zasedání v minulém týdnu zahájila sestavování kalendáře závodů Formule 1 v roce 2007. Německý Hockenheim může na F1 zapomenout.
Hockenheimring má finanční problémy, organizátor Velké ceny Německa zkrachoval. Jedinou šancí je střídání německé grand prix mezi Hockenheimem a Nürburgringem, ale to není příliš pravděpodobné a v roce 2007 by se na Hockenheim stejně nedostalo.
Badensko-Wurttembergská vláda o návrat F1 usiluje, ale Bernie neustoupí. Jedině v případě, že by Nürburg přistoupil na ono střídání. Příští rok se tedy zřejmě nebude konat Velká cena Evropy, ale pouze Velká cena Německa, a to pod zříceninou hradu Nürburg. Konečné rozhodnutí bychom měli znát v září.
Dalším okruhem s nejistou budoucností je oblíbená Suzuka. V Japonsku se totiž objevil nový konkurent, modernizovaný okruh Fuji, který už F1 v minulosti hostil. Závodní trať pod slavnou sopkou Fuji je vlastněna a modernizována automobilkou Toyota. V roce 2007 se téměř určitě pojede Velká cena Japonska na okruhu Fuji. Jedinou reálnou šancí pro Suzuku je jiný závod, např. Velká cena Pacifiku, ale tato šance není moc velká, protože týmy zatím nechtějí více než 18 závodů.
Oba závody v Itálii, tedy Velká cena San Marina a Velká cena Itálie, jsou v předběžném kalendáři zařazeny.
Foto: BMW Motorsport
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.