Pedro de la Rosa nahradí Juana Pabla Montoyu už tento víkend při Velké ceně Francie v Magny Cours. Juan Pablo Montoya ukončil své působení ve Formuli 1.
Stáj McLaren Mercedes a pilot Juan Pablo Montoya se vzájemně dohodli na okamžitém ukončení spolupráce. Pedro de la Rosa si znovu vyzkouší závodní sedačku po boku Kimiho Räikkönena. McLaren to uvádí v právě zveřejněné tiskové zprávě.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren: "Juan Pablo je výjimečný pilot s mimořádně příjemným charakterem. Určitě bude úspěšný po svém příchodu do NASCAR. Dohodli jsme se, že když se v životě Juana Pabla teď děje tolik věcí, bude lepší, když si na nějaký čas odpočine od závodění a bude se osobně i profesionálně připravovat na svoji budoucnost."
Juan Pablo Montoya: "Vím, že mě nečeká nic jednoduchého, ale zaujala mě příležitost zúčastnit se šampionátu NASCAR. Své působení ve Formuli 1 jsem si užíval a teď jsem vděčný za možnost usadit svůj osobní život a připravit se na svoji další budoucnost."
Pedro de la Rosa: "Samozřejmě jsem moc rád, že budu závodit s vozem MP4-21, ve kterém se cítím opravdu dobře. Vím, že MP4-21 je tím nejlepším vozem a jsem si jist, že přinesu týmu cenné body."
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.