Události vzaly rychlý spád. Montoya se upsal pro příští sezónu do NASCAR a teď to začíná vypadat, že u McLarenu možná skončí předčasně.
Po nehodě v Indianapolis se piloti shodli, že šlo o normální závodní nehodu a ani Ron Dennis nehledal viníka. Ale náladu v týmu z Wokingu to asi nevylepšilo a možná to s Montoyovým odchodem přece jen souvisí.
Dokonce se zdá, že Montoya by nemusel nastoupit ani do Velké ceny Francie, která se koná už tento víkend. Pravděpodobně by jej přinejmenším pro tento závod nahradil testovací pilot Pedro de la Rosa. Montoyův nový šéf v NASCAR Chip Ganassi chce kolumbijského pilota posadit do svého vozu co nejdříve a i sám Montoya může chtít odejít z F1 už před koncem roku. Spekulace z paddocku oživuje především britský magazín GP2006.
Pedro de la Rosa odjel do Wokingu a podle španělského tisku, který samozřejmě v de la Rosovo závodění doufá, je pravděpodobnost jeho nastoupení do Velké ceny Francie větší než 50%. A co je vůbec nejzajímavější, že ani přes oficiální oznámení Juana Pabla Montoyi a Chipa Ganassiho stále mlčí McLaren. Britská i španělská média předpokládají oficiální zprávu z Wokingu dnes, nejpozději zítra: de la Rosa nahradí Montoyu už v Magny-Cours.
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.