Juan Pablo Montoya opouští McLaren a loučí se s F1, kde bude další volné místo pro některého nováčka. Proč se rozhodl odejít právě teď a co to znamená?
Dohoda je pravděpodobně horkou novinkou a Montoya zřejmě podepsal smlouvu během závodního víkendu v Indianapolis, kde se s Ganassim setkal. Mohl však mít i další motiv k vážnému rozhodnutí - jeho místo u McLarenu je možná obsazeno.
V takovém případě by to téměř na 100% znamenalo, že vedle Fernanda Alonsa zůstane u McLarenu Kimi Räikkönen. Jestli Räikkönen smlouvu nemá a nakonec ani mít nebude, potom jsou na řadě buď testovací piloti Gary Paffett a Pedro de la Rosa nebo nováčci Nico Rosberg a Lewis Hamilton.
Pedro de la Rosa už za McLaren závodil a udělal dobrý dojem, ale Ron Dennis nikdy ani nenaznačil, že by mu plánoval závodní budoucnost. Větší šanci má Paffett, loňský vítěz DTM. Nico Rosberg má velkou výhodu v tom, že už v F1 závodí, ale Frank Williams ho asi nebude chtít pustit. Ron Dennis má kontakt i na Hamiltona, ale zdá se, že nechce do vozu posadit nikoho, kdo nemá větší zkušenosti s F1.
Gary Paffett věří, že má větší šanci než Hamilton: "Když chcete závodit s vozem F1, musíte s ním mít zkušenosti. Proto mám větší šanci, jsem v lepší pozici. Já to tak vidím. Za McLaren bych závodil moc rád, ale samozřejmě tam pro mě nemusí být místo. Potom bych chtěl závodit s jiným týmem. Mým cílem je závodní sedačka a nebude problém jít jinam."
Foto: McLaren Mercedes
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.