Juan Pablo Montoya opouští McLaren a loučí se s F1, kde bude další volné místo pro některého nováčka. Proč se rozhodl odejít právě teď a co to znamená?
Dohoda je pravděpodobně horkou novinkou a Montoya zřejmě podepsal smlouvu během závodního víkendu v Indianapolis, kde se s Ganassim setkal. Mohl však mít i další motiv k vážnému rozhodnutí - jeho místo u McLarenu je možná obsazeno.
V takovém případě by to téměř na 100% znamenalo, že vedle Fernanda Alonsa zůstane u McLarenu Kimi Räikkönen. Jestli Räikkönen smlouvu nemá a nakonec ani mít nebude, potom jsou na řadě buď testovací piloti Gary Paffett a Pedro de la Rosa nebo nováčci Nico Rosberg a Lewis Hamilton.
Pedro de la Rosa už za McLaren závodil a udělal dobrý dojem, ale Ron Dennis nikdy ani nenaznačil, že by mu plánoval závodní budoucnost. Větší šanci má Paffett, loňský vítěz DTM. Nico Rosberg má velkou výhodu v tom, že už v F1 závodí, ale Frank Williams ho asi nebude chtít pustit. Ron Dennis má kontakt i na Hamiltona, ale zdá se, že nechce do vozu posadit nikoho, kdo nemá větší zkušenosti s F1.
Gary Paffett věří, že má větší šanci než Hamilton: "Když chcete závodit s vozem F1, musíte s ním mít zkušenosti. Proto mám větší šanci, jsem v lepší pozici. Já to tak vidím. Za McLaren bych závodil moc rád, ale samozřejmě tam pro mě nemusí být místo. Potom bych chtěl závodit s jiným týmem. Mým cílem je závodní sedačka a nebude problém jít jinam."
Foto: McLaren Mercedes
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.