Úřadující šampion a vedoucí pilot průběžného pořadí Fernando Alonso se trápil po celý víkend. V kvalifikaci prohrál s Fisichellou a zůstal daleko za Ferrari.
Body Renaultu zachraňoval Giancarlo Fisichella třetím místem. Dlouho se zdržel na Alonsem, ale s Ferrari by stejně závodit nemohl. Schumacher se Alonsovi přiblížil o šest bodů, ztrácí jich devatenáct.
Giancarlo Fisichella: "S umístěním na stupních vítězů jsem spokojený, byl to letos náš nejtěžší závod. Odstartoval jsem dobře, ale do první zatáčky jsem brzdil hodně opatrně a Fernando mě předjel. Nebylo však těžké ho předjet. Snažil jsem se ze všech sil a zkoušel jsem, jestli mohu stáhnout náskok Ferrari. Trulli byl také rychlý, takže jsem musel jet dlouho naplno. Ale na konci jsme mohli snížit otáčky."
Fernando Alonso: "Páté místo bylo maximum, co jsem mohl získat. Po celý víkend jsem nebyl konkurenceschopný a auto postrádalo grip. Ale dokončili jsme dva závody náročné na motory. Udělal jsem maximum možného a snažil se zachránit nějaké body pro šampionát. V minulých letech jsem v Severní Americe nezískal ani bod, letos jich mám celkem 14 a v průběžném pořadí jsem na tom pořád dobře, takže zůstávám v klidu. Ferrari a Bridgestone tady byli rychlejší, ale z deseti závodů jsme byli devětkrát rychlejší my. Příštích závodů se neobávám. Musíme dál dělat svoji práci a počítat s tím, že někdy můžeme vyhrát, někdy ne. Těším se na další závod, kde určitě uvidíme obvyklejší rozložení sil mezi Renaltem a Ferrari."
Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.