Úřadující šampion a vedoucí pilot průběžného pořadí Fernando Alonso se trápil po celý víkend. V kvalifikaci prohrál s Fisichellou a zůstal daleko za Ferrari.
Body Renaultu zachraňoval Giancarlo Fisichella třetím místem. Dlouho se zdržel na Alonsem, ale s Ferrari by stejně závodit nemohl. Schumacher se Alonsovi přiblížil o šest bodů, ztrácí jich devatenáct.
Giancarlo Fisichella: "S umístěním na stupních vítězů jsem spokojený, byl to letos náš nejtěžší závod. Odstartoval jsem dobře, ale do první zatáčky jsem brzdil hodně opatrně a Fernando mě předjel. Nebylo však těžké ho předjet. Snažil jsem se ze všech sil a zkoušel jsem, jestli mohu stáhnout náskok Ferrari. Trulli byl také rychlý, takže jsem musel jet dlouho naplno. Ale na konci jsme mohli snížit otáčky."
Fernando Alonso: "Páté místo bylo maximum, co jsem mohl získat. Po celý víkend jsem nebyl konkurenceschopný a auto postrádalo grip. Ale dokončili jsme dva závody náročné na motory. Udělal jsem maximum možného a snažil se zachránit nějaké body pro šampionát. V minulých letech jsem v Severní Americe nezískal ani bod, letos jich mám celkem 14 a v průběžném pořadí jsem na tom pořád dobře, takže zůstávám v klidu. Ferrari a Bridgestone tady byli rychlejší, ale z deseti závodů jsme byli devětkrát rychlejší my. Příštích závodů se neobávám. Musíme dál dělat svoji práci a počítat s tím, že někdy můžeme vyhrát, někdy ne. Těším se na další závod, kde určitě uvidíme obvyklejší rozložení sil mezi Renaltem a Ferrari."
Foto: Renault F1 Team
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.