Bernie Ecclestone chce do kalendáře dostat nové závody, které by do Formule 1 lákaly nové sponzory z nových trhů. V budoucnu bude závodů asi přibývat.
V souvislosti s omezováním testů se uvažuje až o dvaceti závodech v sezóně. O F1 však má zájem stále více okruhů v nových zemích a jestli dostanou prostor, některý z tradičních závodů bude muset skončit. Nejvíce se obává Německo a Itálie, kde se jezdí po dvou závodech.
Bernie Ecclestone, spolumajitel a předseda Formula One Management, se včera v Indianapolis sešel se všemi šéfy týmů. Předmět jednání nebyl zvěřejněn, ale podle magazínu F1 Live byla řeč o nových závodech, pro které bude potřeba udělat v kalendáři místo. Údajně jde o závody v Koreji, Mexiku, a možná druhý závod v USA.
Poprvé by se tyto podniky měly konat v roce 2009. Příští rok se do kalendáře pravděpodobně navíc vrátí Velká cena Belgie ve Spa-Francorchamps. Americká televize Speed tím automaticky z kalendáře vylučuje závody v německém Hockenheimu a italské Imole. V Německu se totiž navíc jezdí na Nürburgringu a v Itálii v Monze.
Hockenheim je ohrožen hlavně kvůli finančním problémům tamního pořadatele grand prix. Naopak v Itálii se častěji obávají o závod v Monze, protože místní obyvatelé si stěžují na nadměrný hluk v době závodů. Imola zase vyžaduje nákladnou modernizaci. Důvody jsou z pohledu závodníka malicherné, ale Bernie je obchodník a problémové grand prix nahradí závody na moderních okruzích v nových zemích.
Foto: Scuderia Ferrari
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.