Následkem žluté fáze v úplném závěru posledního závodu v Kanadě se objevily hlasy samotných jezdců po úpravě sportovních předpisů.
Jak by měla žlutá fáze vypadat, jak probíhat restart závodu a je safety car na dráze skutečně nutností? Názory se logicky liší.
Opatrný Mark Webber připomněl, že problematika safety car se už řešila a pokud by mělo dojít ke změně, musí být pořádně uvážena do všech důsledků. „V případě safety car jde o bezpečnost, vše musí být jednoznačné a musí to dobře a jednoduše fungovat.“
Naopak Giancarlo Fisichella volá po okamžité úpravě a ukazuje na svůj případ z Kanady. „Michael byl přede mnou, ale mezi námi bylo šest aut se ztrátou kola. To bylo pro můj boj o pozici znevýhodňující.“
Zkušený David Coulthard je přesvědčen o tom, že na žluté fázi někdo získá, jiný zásluhou problémů druhých ztratí. „Není možné, aby byl každý spokojen.“
Kritika směřuje na skutečnost, že se za zpomalovacím vozem utvoří řada jezdců v promíchaném pořadí, takovém jaké bylo na trati před vyvěšením žluté vlajky. Nejlepší pozici pro restart má pak vedoucí jezdec závodu hned za zadním nárazníkem stříbrného vozu.
Mezi návrhy patří seřazení vozů za sebou podle skutečného pořadí v závodě nebo restart ve dvou od sebe oddělených pruzích, jak je to praktikováno v NASCAR. Tím by byly vozy o kolo zpět odděleny a nepletly se do cesty rychlejším.
Troufám si říci, že názor Davida Coultharda odráží jeho letité zkušenosti a skutečnou povahu problematiky. Safety car byl od jeho zavedení v F1 vždy předmětem polemiky. Z hlediska bezpečnosti je jeho přínos neoddiskutovatelný, z hlediska divácké atraktivity ve své podstatě také, z pohledu sportovního je dopad jeho povolání na dráhu nesporně negativní.
Těžko říci, zda případná úprava platných předpisů může vůbec přinést obecnou spokojenost…
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.