Následkem žluté fáze v úplném závěru posledního závodu v Kanadě se objevily hlasy samotných jezdců po úpravě sportovních předpisů.
Jak by měla žlutá fáze vypadat, jak probíhat restart závodu a je safety car na dráze skutečně nutností? Názory se logicky liší.
Opatrný Mark Webber připomněl, že problematika safety car se už řešila a pokud by mělo dojít ke změně, musí být pořádně uvážena do všech důsledků. „V případě safety car jde o bezpečnost, vše musí být jednoznačné a musí to dobře a jednoduše fungovat.“
Naopak Giancarlo Fisichella volá po okamžité úpravě a ukazuje na svůj případ z Kanady. „Michael byl přede mnou, ale mezi námi bylo šest aut se ztrátou kola. To bylo pro můj boj o pozici znevýhodňující.“
Zkušený David Coulthard je přesvědčen o tom, že na žluté fázi někdo získá, jiný zásluhou problémů druhých ztratí. „Není možné, aby byl každý spokojen.“
Kritika směřuje na skutečnost, že se za zpomalovacím vozem utvoří řada jezdců v promíchaném pořadí, takovém jaké bylo na trati před vyvěšením žluté vlajky. Nejlepší pozici pro restart má pak vedoucí jezdec závodu hned za zadním nárazníkem stříbrného vozu.
Mezi návrhy patří seřazení vozů za sebou podle skutečného pořadí v závodě nebo restart ve dvou od sebe oddělených pruzích, jak je to praktikováno v NASCAR. Tím by byly vozy o kolo zpět odděleny a nepletly se do cesty rychlejším.
Troufám si říci, že názor Davida Coultharda odráží jeho letité zkušenosti a skutečnou povahu problematiky. Safety car byl od jeho zavedení v F1 vždy předmětem polemiky. Z hlediska bezpečnosti je jeho přínos neoddiskutovatelný, z hlediska divácké atraktivity ve své podstatě také, z pohledu sportovního je dopad jeho povolání na dráhu nesporně negativní.
Těžko říci, zda případná úprava platných předpisů může vůbec přinést obecnou spokojenost…
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.