Loňská Velká cena USA byla jedním z nejkontroverznější závodů v historii Formule 1. Michelin připravil špatné pneumatiky a doporučil svým týmům nestartovat.
Pneumatiky Michelin totiž už po několika kolech podléhaly tlaku, jakému byly vystaveny v klopené zatáčce na oválu. Pneumatika Michelin zavinila i nepříjemnou nehodu Ralfa Schumachera.
Partnerské týmy Michelinu poslechly a celý svět nevěřícně sledoval, jak všechny vozy s francouzskými pneumatikami zamířily na konci zahřívacího kola do boxů. Závod byl rozhodnutý hned od startu, první dvě místa patřila Ferrari, druhá dvě Jordanu a poslední dvě Minardi. Michelin za pomoci FIA a Indianapolis Motor Speedway odškodnil zklamané diváky zaplacením vstupenek na letošní závod.
Nick Shorock, ředitel Michelin F1: "Naše přípravy na tento závod si vyžádaly nějaký čas. Vybírali jsme pneumatiky a prováděli různé počítačové simulace na základně Clermont-Ferrand and Calspan v Buffalo. Na základě toho jsme došli k různým konfiguracím, aniž bychom byli omezeni časem nebo počasím. Všichni naši pracovníci dali do vývoje pneumatik pro Indianapolis 2006 opravdu hodně, za což jim chci poděkovat. Pneumatiky jsme testovali s našimi partnery v Monze a v Le Castellet. Budeme mít v Indianapolis šest různých produktů, všechny jsou úplně nové. Těšíme se na vzrušující a úspěšný víkend."
Foto: annimages.com
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.