Kimi Räikkönen dobře odstartoval a dlouho bojoval o první místo s Alonsem a dokonce vydržel déle na trati, ale obě zastávky v boxech byly příliš dlouhé.
Navíc po první zastávce u mechaniků začínal na Alonsa ztrácet a často v obtížných podmínkách při viditelné snaze o jízdu na hranici možností chyboval. Safety car v závěru mu vůbec nenahrál a před finského pilota se stejně jako v Anglii dostal Schumacher.
Montoya také dobře odstartoval a až do druhého kola všemožně útočil na Rosbergův Williams, než se s ním srazil ve druhém kole a musel do boxů pro nové přítlačné křídlo. Nakonec závod ukončil nárazem do "zdi šampionů". McLaren znovu ztratil na Renault i Ferrari, ale znovu ukázal rychlost, což dokazuje i nejrychlejší kolo závodu v podání Kimiho Räikkönena.
Kimi Räikkönen (3.): "To nebyl jednoduchý závod. Na Fernanda jsem tlačil ze všech sil a málem se mi ho podařilo předjet ve vracečce, když byl příliš široký, ale nevyšlo to. Měli jsme při obou zastávkách nějaké problémy se spojkou, což moje šance na vítězství ukončilo. Pomalejší vozy závod nijak neusnadnily a na konci jsem byl druhý. Ale když trať opustil safety-car, zkusil jsem dohonit Fernanda, ale uklouzlo mi to ve vracečce a předjel mě Michael. Byla to škoda, ale my uděláme vždycky všechno pro vítězství. Montreal můžeme opustit s vědomím, že jsme konkurenceschopní. Těším se do Indianapolis."
Juan Pablo Montoya (nedokončil): "Byl to zmatek. Bojoval jsem s Nico Rosbergem v uvodních kolech a dostal jsem se vedle něj, ale dotkli jsme se. Myslel jsem, že mám poškozený nos a na trať vyjel safety-car, tak jsem zajel do boxů. Tým při té příležitosti vyměnil pneumatiky a změnil moji strategii, abych měl lepší šanci dobře se umístit. Dobře jsem si zabojoval s DC (David Coulthard) a potom s Ralfem (Schumacherem) a posunoval jsem se dopředu. Auto bylo skvělé, ale dost to klouzalo. Ztratil jsem deflektor a tím se mi navíc zmenšil přítlak. Snažil jsem se dostat ještě víc dopředu, ale dotkl jsem se zdi a zničil předek auta. To byl konec závodu. Je to škoda, protože myslím, že bychom byli konkurenceschopní, ale incident s Rosbergem mi všechno pokazil. Nemá cenu říkat, kdo za to mohl. Těším se do Indianapolis, kde se naše konkurenceschopnost, doufám, ještě zlepší."
Foto: annimages.com
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.