Kvalifikace byla sice lepší, ale o vítězství Renault díky Alonsovi nepřišel. Fisichella mohl druhé místo podle své rychlosti uhájit, jenže musel projet pit-lane za ulitý start.
Alonso neudělal chybu, odolal velkému tlaku Räikkönena a od prvních zastávek mohl v klidu kroužit za čtvrtým vítězstvím v řadě, šestým v sezóně. Fisichella byl rychlý, ale po penalizaci se zdržel za pomalejšími soupeři.
Fernando Alonso (1.): "Fantastické vítězství. Každé vítězství je příjemné, ale po těch posledních dvou letech, kdy se nám v Montrealu pokaždé něco přihodilo, byl tento závod tím, který jsme už měli vyhrát, a teď jsme to dokázali. Bylo to těžké, protože trať mimo ideální stopu hodně klouzala, takže každá chyba znamenala ztrátu jedné nebo dvou sekund. Ze začátku na mě hodně tlačil Kimi. V některých kolech jsem byl rychlejší, v některých on, a jednou mě málem předjel v desáté zatáčce. Po první zastávce mi tým řekl, že on pojede déle, takže jsem se musel hodně snažit, abych měl náskok. Několikrát jsem měl na mále, protože jsem jel na hraně, ale po druhých zastávkách jsem měl náskok a jel jsem v pohodě.
Giancarlo Fisichella (4.): "Bylo to těžké odpoledne, těžký závod pro všechny. Ulil jsem start, tak jsem zpomalil a nechal se předjet Kimim, ale přesto jsem dostal penalizaci. Tím jsem ztratil šanci na stupně vítězů."
Foto: Renault F1 Team
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.