Kvalifikace dopadla pro francouzskou stáj ideálně: Alonso má pole-position, dvojka Fisichella je hned vedle něj. Schumacher je až za Räikkönenem a hlavně za Trullim.
Je jasné, že o titul bojuje Alonso. Fisichella se snaží obsadit celkovou druhou příčku, musí porážet Räikkönena a Schumachera. Dostane příkaz pustit před sebe Alonsa, kdyby se v závěru závodu ocitl před ním?
Giancarlo Fisichella: "Jsme tým a pracujeme společně. Myslím, že Fernando má velký bodový náskok a je rychlý. Nepotřebuje ode mne žádnou pomoc. My teď musíme zvětšovat náskok před Ferrari a pokusit se dojet jakkoliv na prvních dvou místech."
Flavio Briatore, šéf stáje Renault: "Máme pro závod dobrou strategii. A Michael stojí o několik míst za námi. Nemáme obavy ani z Räikkönena, on není v celkovém pořadí naším soupeřem. Kimi nám bude krýt záda."
Renault může být maximálně spokojený, zato Norbert Haug od Mercedesu není z úspěchu Francouzů nadšený: "Fernando Alonso nám komplikuje situaci. Fisichellu bychom porazili, ale Alonso je příliš dobrý pilot. Kdybychom bojovali proti dvoum Fisichellům, bylo by to mnohem jednodušší, než proti jednomu Alonsovi a jednomu Fisichellovi."
Foto: annimages.com
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.