Kvalifikace dopadla pro francouzskou stáj ideálně: Alonso má pole-position, dvojka Fisichella je hned vedle něj. Schumacher je až za Räikkönenem a hlavně za Trullim.
Je jasné, že o titul bojuje Alonso. Fisichella se snaží obsadit celkovou druhou příčku, musí porážet Räikkönena a Schumachera. Dostane příkaz pustit před sebe Alonsa, kdyby se v závěru závodu ocitl před ním?
Giancarlo Fisichella: "Jsme tým a pracujeme společně. Myslím, že Fernando má velký bodový náskok a je rychlý. Nepotřebuje ode mne žádnou pomoc. My teď musíme zvětšovat náskok před Ferrari a pokusit se dojet jakkoliv na prvních dvou místech."
Flavio Briatore, šéf stáje Renault: "Máme pro závod dobrou strategii. A Michael stojí o několik míst za námi. Nemáme obavy ani z Räikkönena, on není v celkovém pořadí naším soupeřem. Kimi nám bude krýt záda."
Renault může být maximálně spokojený, zato Norbert Haug od Mercedesu není z úspěchu Francouzů nadšený: "Fernando Alonso nám komplikuje situaci. Fisichellu bychom porazili, ale Alonso je příliš dobrý pilot. Kdybychom bojovali proti dvoum Fisichellům, bylo by to mnohem jednodušší, než proti jednomu Alonsovi a jednomu Fisichellovi."
Foto: annimages.com
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.